عدم‌استفاده از «سم» در تولید محصولات تراریخته یک «دروغ بزرگ» است

مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست گفت: عدم‌استفاده از سم در تولید محصولات تراریخته یک دروغ بزرگ است؛ برای تولید این محصولات نیز از سم استفاده می‌شود؛ سالم بودن این محصولات هنوز مشخص نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ خدیجه کاترین رضوی امروز در همایش امنیت غذایی اظهار کرد: 70 درصد غذای دنیا را کشاورزی خرد تولید می‌کند، نگهداری از بذرهای بومی و بالا بردن تنوع زیستی زراعی در مزارع کشاورزان راه‌حل پایدار برای تأمین غذای مردم دنیا است.

وی افزود: محصولات دستکاری شده ژنتیکی توسط بسیاری‌ از کشورها کشت نمی‌شود، در منطقه خودمان کشورهایی از جمله ترکیه، عربستان، روسیه و رژیم صهیونیستی این ممنوعیتهای کامل یا محدودیتهای شدیدی برای کشت و واردات محصولات تراژنه ایجاد کردند؛ به‌عنوان یک ایرانی از خودم سؤال می‌کنم "حالا که کشورهای زیادی مانند سوئیس، کشت و مصرف این محصولات را ممنوع می‌کنند چرا کشور‌ ایران باید این‌گونه سراسیمه و با سرعت به‌دنبال کشت و تولید این محصولات در کشور است؟".

رضوی با بیان اینکه "به‌اعتقاد من باید در حال حاضر فقط تحقیقات داشته باشیم و برای کشت و واردات دست نگه داریم"، متذکر شد: تا در آینده براساس اطلاعات و نتایج تحقیقات خودمان به جمع‌بندی درستی برسیم که چه تصمیمی باید برای آینده اتخاذ کنیم.

مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست یادآور شد: عدم استفاده از سم در روند تولید محصولات تراریخته یک دروغ بزرگ است؛ برای تولید این محصولات نیز از سم استفاده می‌شود؛ سالم بودن این محصولات هنوز مشخص نشده و مطالعات زیادی در دنیا وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از این محصولات می‌تواند برای انسان مشکلات سلامتی ایجاد کند؛ اینجا به‌عنوان یک شهروند از وزارت بهداشت انتظار دارم تا تحقیقات مناسب و درخوری روی این محصولات در کشور ایران انجام دهد و نتایج آن را در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه اروپا در حال بررسی باقی‌مانده سم گلایفوسیت در بدن و خون انسان است.

مدیرعامل مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست تصریح کرد: تحقیقات در رابطه با محصولات دستکاری شده ژنتیکی داخل کشور باید کامل شفاف باشد؛ قابل قبول نیست یک گروه کوچک برای غذای کشور و سفره غذایی مردم ایران تصمیم بگیرند و شفافیت لازم را برای ارائه نتایج حاصل ‌از تحقیقات در اختیارمان قرار ندهند.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

تراریخته

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا