نکته های شنیدنی: یبوست و تدابیر مربوطه – بخش سوم

?نکته های شنیدنی?

⁉موانع موجود در مسیر روده نظیر کرم ، مدفوع و با “تومورها” راه روده را مسدود میکنند . همچنین بواسطه بیماری حصبه و اسهال و غیره، بخشی از روده در نتیجه خراش وارده به جدار تنگ و مانع تسهیل در عبور مدفوع میگردد.  کم حسی Dyschesie نیز ناشی از خرابی و نقص اعمال سیگموئید و یا روده مستقیم است ،

-?گاه در کودکی خلقتا عضله مضیقه یا حلقومی مقعد نمو زیاد می نماید که با تشنج همراه است . این امر مانع دفع مدفوع شده و موجب ورم قولون و عوارضی چون “مگاکولون” و غیره میشود ، مدفوع در این قسمت بمرور جمع شده تشکیل کیسه بزرگی را میدهد که گاه نیاز به عمل جراحی پیدا می نماید. – چسبندگی ناشی از ورم صفاق و آپاندیس و قولون سینی و غیره. الیاف عیر طبیعی بواسطه ترشح صفاق تولید شده و حلقه وار دور قولون را میگیرد و آن قسمت را تنگ میکند و یا در نتیجه سقوط روده و حرکت روده کور و سقوط قولون این الیاف تولید شده و مانع سیر مدفوع میگردد . معمولا” این چسبندگی در زاویه زیر کبد و طحال ایجاد میشود.

?منبع: راز درمان جلد اول ص۵۴،اثر شادروان استاد دکتر عبدالله احمدیه.  

کدمطلب:970312  18pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا