چرا از مصرف گوشت های وارداتی باید پرهیز کنیم؟

مقاله ای که در پیش روی شماست و برای اولین بار در سایت ها و رسانه های کشورمان منتشر می شود ترجمۀ چندین مقاله و کتاب معتبر اروپایی و آمریکایی است که بسیاری از مراجع (رفرنسهای) این مقالات فقط در مراکز علمی و دانشگاهی جهان منتشر شده و در دسترس عموم مردم نمی باشد. ما از هر گونه دخل و تصرف علمی در محتوای این مقالات پرهیز کرده و فقط آن را ترجمه و ویرایش ادبی نموده ایم: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که عاقل را اشارتی کافی است.

چرا از مصرف گوشت های وارداتی باید پرهیز کنیم؟

ما جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران مسئولین مربوطه را از واردات گوشت از آمریکای لاتین و اروپا و… بر حذر می کنیم.

بهترین پیشنهاد ما وارد کردن حیوانات زنده حلال گوشت است. تا زمانی که نیاز به واردات داریم حتماً از حیوان زنده به کشور وارد کنیم چرا که ضمائم حیوان بعد از کشتار مانند پوست و پشم و احشاء داخلی و… ایجاد شغل و کار زیاد می کند. مثل پوست آن که باید دباغی شود و…

از دولت محترم می خواهیم به بیکاری میلیونی در تولید دام پایان داده و ورود گوشت از 25 میلیون تن به 300 هزار تن را کاهش دهیم.

70 درصد غلات آمریکا و آمریکای جنوبی برای دامداری ها استفاده می شود. در حالیکه یک میلیارد انسان بخاطر گرسنگی و قحطی در فقر و گرسنگی به سر می برند. در کشورهای در حال توسعه میلیونها کشاورز که به زور از زمینهای خود دور می شوند بخاطر اینکه سیستم کشاورزی و دامداری کلاً عوض شده و سرمایه داران و دولت ها به زور، زمین ها را از آنها گرفته و گاوداری و دامداری های صنعتی بطور انبوه بکار گرفته می شود و اگر میلیونها نفر بخاطر گرسنگی و قحطی می میرند در کشاورزی صنعتی میلیونها نفر بخاطر مصرف زیاد گوشت به طرق مختلف بیماری های گوناگونی می گیرند. درصد زیادی از مردم در آمریکا و اروپا و حتی ژاپنی ها از خوردن زیاد گوشت می میرند به عبارتی دچار بیماری پولدارها می شوند. مثل دیابت، سرطان، سکته و غیره. بیشتر مردم نمی دانند که تولید انبوه دامداری های صنعتی عوامل منفی در اکو سیستم است و تهدید بزرگی در آینده برای زمین و انسان است.

در دامداری های صنعتی بیشتر گاوها را عقیم می کنند که نتوانند جفت گیری کنند و گاوها باید با مواد شیمیائی تولید مثل مصنوعی داشته باشند و حتی شاخهای آنها را با خمیر شیمیائی از ریشه می سوزانند که مزاحمت ایجاد نکند. دوران گوساله بودن فقط یک یا دو ماه با مادر خود هستند. بعد از این دوره به گاوداری های بزرگ که فقط برای چاق کردن آنها (با هورمون رشدrBGH) و وزن زیاد کردن آنها است سپرده می شوند و بعد از آن آماده برای کشتارگاه می باشند. در آمریکا بیش از 42000 گاوداری بزرگ صنعتی وجود دارد که مشابه آن در کشور برزیل و آرژانتین وجود دارد. در گاوداری ها گاوها حتی اجازه حرکت کردن هم ندارند و طوری ساخته شده که فقط خوردن و خوابیدن و چاق شدن و وزن زیاد کردن تا زود با داروهای مختلف آماده کشتارگاه شوند. بطور مثال Steroid, Anabolizzante بصورت قرصهای توپی کوچک که در گوش این حیوان ها می گذراند تا این هورمون ها کم کم آزاد و وارد خون حیوان شود. 2 تا 5 برابر بیش از حد معمول به این گاوهاProgesteron Testesteron- Estradiol می زنند. این هورمون ها بیشتر پروتئین زا می باشد تا ماهیچه و قسمت چربی ها بیشتر رشد کند و وزن را تا 20 درصد اضافه می کند، غلات انرژی زا 5 تا 12درصد، گوشت بدون چربی 15درصد، هورمون رشد که از خوک گرفته می شود در تمام گاوداری ها (95 درصد) در آمریکا و آمریکای جنوبی و کشورهای دیگر هورمون رشد rBGH استفاده می شود تا گاوها سریع رشد کنند. سوماتوتروپین در این گاوها 10 الی 12 درصد بیشتر شده و این هورمون استرس عجیبی در این حیوان بوجود می آورد تولید مثل نمی تواند بکند و کم کم شیرش هم کم می شود. این هورمون عامل- کیست تخمدان، مشکلات رحمی و ورم کردن پستانها و  PUS (یک تجمع عفونی و چرکی ) و مشکلات دیگر می باشد.

در سال 1988 در آمریکا 6800 تن فقط آنتی بیوتیک مصرف شد ولی متأسفانه علی رغم اعتراضات شدید ادامه و به گاوهای شیرده داده می شود. آنتی بیوتیک ها بیشتر مواقع در گوشتهائی که برای مصرف انسان ها می باشد دیده می شوند و چون شیمیایی هستند بطور کامل در بدن حل نمی شود، در نتیجه بدن انسان به این آنتی بیوتیکها مقاوم می شود و بیشتر آماده برای گرفتن عفونتهای باکتریایی می شود.

مصرف ذرت، علوفه و غلات این غلات بخاطر اینکه خراب نشوند علف کش شیمیائی که در خود آمریکای جنوبی و آمریکا 80 درصد علف کش شیمیایی در این مزارع استفاده می شود. وقتی این مواد سمی وارد بدن حیوانات می شود، تجزیه کامل نمی شوند و در بدن حیوانات می ماند. مواد نگهدارنده غذایی و مواد سمی که در کشاورزی به علوفه ها و سیلوهای برای غذای گاوها زده می شود مثل نیتروسامین- نیتراتها و نیتریتها همچنین این مواد در نگهدارنده ها در غذاهای کنسروی نیز وجود دارد این مواد سمی خصوصاً اگر منشاء حیوانی داشته باشند عامل بیماری های پارکینسون، آلزایمر و دیابت می باشد.

شورای تحقیقات علوم آمریکاSIS-FDA  نظریه داده که گوشت گاو در ردۀ دوّم بعد از گوجه فرنگی در میان مواد غذایی است که بیماری های سرطان زا بوجود می آورد. به دلیل آلودگی به مواد سمّی مثل حشره کشها که در گوشت گاوها 11 درصد وجود دارد و که خطر سرطان معده در مصرف کننده را بالا می برد. در گوجه فرنگی به دلیل اینکه Bacillus Thurigiensis این باکتری تولید توکسین می کند و در نتیجه آنتی اکسید کم و تبدیل به سم می شود.

و جای مسخره است که خیلی از محققین آمریکائی و انگلیسی سعی کردند که کارتون و کاغذ را به شکلی برای تغذیه حیوانات بتوانند استفاده کنند و بیشتر جاها در دامداری ها مواد تغذیه ایی غلات و علوفه با زائدۀ فضولات مرغ و خوک به خُورد گاوها داده می شود و USDA (وزارت کشاورزی آمریکا) می گوید شاید بتوانیم در سالهای آینده سیمان بخورد حیوانات بدهیم تا 30 درصد وزن زیاد کنند.

وقتی FDA اعلام کرده که خیلی از دامداران غلاتی را که به حیوانات می دهند از زائدات صنایع و روغنهای فاسد را استفاده کرده، بخاطر کم کردن مخارج و مواد های دیگر مثل Propilen و غیره

در دوره ای که گاو به مرحله رشد کامل برسد حتی یک مگس هم نمی تواند به اینها نزدیک شود که گاو را آزار دهد بخاطر اینکه هم چیز را حساب کردند که فقط غذا بخورد و چاق شود و برای این منظور حشره کش های بسیار خطرناک با پمپ های مجهز و با فشار در اطراف این دامدارها استفاده می شود.

بعد از اینکه این گاوها به 500 کیلوگرم رسیدند در کامیون ها سوار کرده که حتی تکان نمی توانند بخورند و به سمت کشتارگاه برده می شود. بیشتر مواقع گاو های زیر پا له می شوند دست و پاهایشان می شکند و حتی نمی توانند بلند شوند و درازکش هستند……..؟ و در آخر تبدیل به گوشت شده و به خورد ما داده می شوند.

مردم نمی دانند که در کشتار گاه ها چه میگذرد وبه چه صورت گوشتها بسته بندی و به بازار وارد میشود.

نویسنده Upton Sinclair شاهد در این کشتارگاه و قصابخانه ها بود که در صنایع تولید گوشت چه اتفاقاتی می افتد:

بیشتر مواقع که این گوشتها فاسد بودند دور ریخته نمی شدند و بصورت کالباس بسته بندی در سوپر مارکتها؛ به قیمت پایین میفروختند – این گوشتها چرخ کرده می شدند و طی بسته بندی بصورت کالباس درآمده و به اروپا صادر میکردند و بیشتر مواقع به اروپا این کالباس درآمده که میرسید کپک زده و سفیدک میزندند که با گلیسیرین وBorax  دوباره بسته بندی و به بازار و سوپرمارکتها وارد می شد. وقتی در امریکا هم این اتفاق می افتد بدون اینکه ملّت متوجه بشوند در سر سفره آنها قرار میگرفت وای به حال بقیه.

و این گوشتها در قصابی ها و کشتارگاه روی زمین می افتد که پر از کثافت بود و حتی کارگران بیشتر  اوقات تف  به زمین می کردند که میلیاردها Bacilus Tuberculosis. به این گوشتها میچسبید و این گوشتها ر ادر اتاقهایی که کثیف و خرابه بود قرار میدادند که بیشتر این اتاقها ترک داشتند که آب باران وارد این اتاقکها میشد و موشها همیشه در آنجا بودند این اتاقکها بقدری تاریک بود که نمی شد دید فقط با دست وقتی به گوشتها میزدیم زائدات (موشها) روی این گوشتها بقدری زیاد بود که مشت پر میشد- موشها در این اتاقکها تغذیه میکردند و بیشتر این موشها میمردند و این اتاقکها محل ذخیره گوشتهایی بود که بعد از چرخ کردن کالباس می شدند.

همانطور که نویسنده شاهد عینی بود ملّت را متوجه این قضیه کرد که کنگره آمریکا در سال1906 و درسال های بعد تا 1998 Pure Food and Drug Act بین فدرال های آمریکا از یک ایالت به ایالت دیگر داروهای خراب شده و بدون مارک و در همان سال کنگره آمریکا Meat Inspection را تشکیل و بازرسی قبل و  بعد از مرگ تمام حیوانات که برای تغذیه می باشد و تمام گوشتهای قرمز که به استفاده دیگران و بخارج صادر می شود را اجباری کرد کنند و هم چنین USDA برای بازرسی به قصابی ها و مراکز بسته بندی گوشت و محیط کار از نظر قوانین بهداشت کنترل گذاشت.

اکثر این شرکتهای تولید کننده گوشت از قوانین استاندارد هم اکنون پیروی نمی کنند و گوشتهای آلوده به تأیید وزارت بهداشت رسیده و برای مصرف وارد بازار شوند. به این شکل SIS هیچ گونه شرایط خاصی برای تولید و عرضۀ گوشت در نظر نمی گیرد فقط در مواردی که ناحیۀ فاسد گوشت بیش از 7 سانتی متر باشد از مصرف آن جلوگیری به عمل می آورد. و می گویند طبق قوانین لذا وجود بافت خونی و لکه های خون فاسد و چربی آلوده به ویروس به روی گوشت باعث ایجاد مشکلی نمی شود مگر اینکه سطحی بیش از 9/7 سانتی متر از گوشت ر آلوده کرده باشد. به نظر بازرسان USDA آنچه که مهم است ظاهر زیبای گوشت است نه کیفیت سلامتی آن حتی اگر برای سلامتی انسان خطرناک باشد.

هزاران بیماری که با این ویروس ها دست و پنجه نرم می کنند باید ظاهر زیبای گوشت آلوده را تحسین کنند غافل از اینکه همان گوشت باعث بیماری انسانها است.

در این مدت گاوهای آمریکائی و آمریکای جنوبی و سایر کشورها با میلیون ها تن آرد حیوانی تغذیه می شوند و در حال حاضر هم هیچ چیز عوض نشده است گزارشی از سازمانFDA   در سال 2001 به خوبی آشکار مینماید که تعداد زیادی از دامداران همچنان امروزه بقوانین FDA احترام نگذاشته و بکار خود ادامه می دهند(هر چند خیلی از سرمایه داران دامداری و دارو شیمیایی و صنایع خود مسئولین FDA می باشد؛ و این بی اهمیتی بر سلامتی انسان و حیوان از طرف SIS- FDA و تولید کننده های غذائی دام در طی ده ها سال باعث شد این بیماری ها  همه جا پخش شود و به سلامتی انسان و حیوان از طرف دولت ها و تولید کننده های غذای دام در طی این سال ها صدمه زیاد وارد شد.

در سال 1998 دولت انگلیس آرد پروتئینی حیوانی را ممنوع کرد ولی متاسفانه بعد از ده سال که میگذرد تمام تولید کننده ها و دامدارها میلیون تن از غلات را که آلوده بود در تمام دنیا پخش حتی خود آمریکائیها استفاده می کند و این نبود که فقط در اروپا، امریکای جنوبی استفاده شود بلکه در شرق آسیا- آفریقا- اندونزی- تایلند- تایوان- وارد کردند.

در سال 2001 ماه ژانویه- وزارت کشاورزی اتحادیه اروپا فروش قطعاتی از گوشت گاو را که بالای ستون فقرات می باشد ممنوع کردند و هم چنین گاوهای که بالای 30 ماه دارند ممنوع و باید آزمایش شوند و حتی کمیسیون اروپا حاضر به پرداخت 70 درصد هزینه خرید آرد حیوانی به کشورهای تولید کننده بود، همچنین در آن سال وزرای بهداشت و کشاورزی آلمان مجبور به استعفاء شدند چون نتوانستند جواب درستی راجع BSE جنون گاوی بدهند. در فرانسه خانواده ها را که قربانی برای این بیماری دادند به دادگاه شکایت کرده و مقامات دادگاهی مراجع و مقامات فرانسوی و انگلیسی را محکوم کردند. در اسپانیا هزارها دامداری بسته و اعتراضات شدیدی به دولت وارد شده و همین طور جائی که Fast food- هامبورگر فروشی بود بسته شد.

با این فاجعه ای که آمریکا و کشورهای دیگر بوجود آوردند این انسان دوپا و بدون وجدان گاو و گوسفند علف خوار را به زور به تغذیه بازماندۀ حیوانی- استخوان و گوشتهای فاسد مبتلا و این حیوانات صلح طلب رابه گوشت خوار تبدیل کردند و طبیعت این حیوانات علف خوار را مثل یک ابزار برای خراب کردن طبیعت و یک سیستم صنایع برای تولید فاسدات تبدیل کردند و مثل بقیه چیزهای دیگر… دامداری مدرن، نه فقط جان حیوانات را بخطر میاندازد و انداخت بلکه انسانها را بیشتر به خطر انداخت.

در بیماری جنون گاوی حیوانات و انسانهایی که از گوشت آلوده تغذیه میکنند حاوی سلولهای عصبی بیمار هستند. سلولهای عصبی درحالت عادی درمغز انسان و حیوان بافت پروتئینی دارند اما وقتی آلود میشوند تغییر شکل داده و تبدیل به پلاک های مسموم و مضر برای بافت مغزی میشوند.

دلیل اصلی انتشار این بیماری تغذیه گاوها از بافت گوسفندان بیمار و مواد آردی می باشند امروزه دانشمندان متقاعد هستند که پخش این بیماری در انگلیس و اروپا به دلیل استفاده از آرد استخوانی حیوانات بیمار جهت افزایش سرعت رشد دام و بلوغ آنها می باشند، وکلای FET نه فقط به FDA بلکه به USDA مراجعه نموده و تقاضای آنها جمع آوری هرگونه پروتئین حیوانی برای تغذیه دام بود، این نوع روش تغذیه با پروتئین حیوانی یعنی با بقایای اجساد حیوانات آلوده که بشکل آرد در بازار وجود دارد و علوفه های سم آوربدلیل اینکه منشاء حیوانی دارند باعث بیماری هایی مثل پارکینسون- آلزایمر- دیابت و غیره می باشد.

1-    ممنوع کردن این پروتئینها در غلات و علوفه 2- راه اندازی پروژه های تحقیقاتی، شناسی واگیرها یا اپیدمی، مشخص کردن میزان سرعت واگیر       3- یک پروژه تحقیقاتی مخصوص را اندازی شود تا بتواند به شناسایی آمار مریضان بپردازد 4- این تحقیقات در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار بگیرد 5- در صدTSE در آمریکا و کشورهای دیگر برزیل و آرژانتین که خیلی زیاد می باشد عوامل آن شناسائی گردد تا میزان شیوع را مشخص کند. 6- مرکز جمع آوری اطلاعات در سطح ملی سامان دهی دهند که بتواند به آزمایشهای خاص جهت میزان شیوع و سندرم در میان مردم بپردازد.

فهرست منابع:


 

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. با سلام و درود بر شما وهمکارانتان.امیدواریم روز به روز بر موفقیت شما افزوده شود. با قدرت پیش بروید . شما جزو سربازان گمنام امام عصر هستید.

    1. ما نیز از شما بسیار سپاسگزاریم. جهت اشاعه مطالب و همکاری به گروه سایت می توانید با به اشتراک گذاشتن مطلب توسط لینک های پایین مطلب کمک بسیار زیادی به انتشار این مطلب خواهید نمود. موفق باشید.

  2. سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    خدا به داد ما برسه،کاش میشد کاری کرد!!!
    چرا دولت و مسئولین یه فکری نمیکنن!!
    طب سنتی اسلامی یه طب جامع است ولی به شدت قریب…..
    همه چیز شده پول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. دل آدم به درد میاد از کارهایی که با حیوانات میکنند. ان شا ا… آقا ظهور کنند و همه انسانها و حیوانهای مظلوم را نجات بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا