یبوست و بارداری

?نکته های شنیدنی?

#یبوست_و_بارداری

️بانوان غالباً دچار یبوست می گردند بویژه به هنگام بارداری، که این خود مزید بر علت است. چه در این دوران اکثراً اختلالی در برخی از اعمال بدن آنها رخ می دهد. سموم حاصل از یبوست، یاری دهنده بیماری و مزید بر اختلال اعمال و پیدایش بعضی از ناخوشی ها می شود که معروفترین آنها بیماری ورم کلیه (آلبومینوری) می باشد.

بدین جهت است که در زنان باردار همواره پزشکان توجه به کلیه ها می نمایند تا از عوارض کلیوی و آلبومینوری جلوگیری کنند؛ ضمناً به لینت مزاج نیز توجه دارند.

?نگارنده در درمان اینگونه آلبومینوری ها یا داروهای گیاهی آزمایش بسیار کرده ام که نتایج بدست آمده غالباً مطلوب و منظور نظر بوده است .

به بیماران مستمند داروئی متشکل از پوست بید، ریشه شیرین بیان و ریشه کاسنی به صورت جوشانده یا حب می دادم .

✅ این دارو مسکن اعصاب بوده و بویژه در اعصاب دستگاه گوارشی اثر خوب دارد و تحریک اشتها می کند. در دفع سموم و خستگی کبد و کلید و رفع نوبه مزمنکه جزء سرشت ما ایرانیان است و همچنین در نرمی طبع و نیز سینه و قلب اثر نیک دارد. دستور می دادم روزانه یکی دو مشت کنجد را خوب جویده فرو برند که در جلوگیری از ورم کلیه و آلبومینوری بسیار مؤثر است. رفع عوارض کلیه را نموده و روده ها را نرم و بول را روان می سازد. عوارض سینه و برونشیت مزمن را برطرف نموده و به علاوه با رسانیدن انواع ویتامین و مواد لازم به بدن موجب فربهی می گردد.

✔️خاکشیر، تخم کتان، انجیر و نظایر آن را که قبلاً در مورد آنها توضیحاتی داده ام،در اینگونه مواقع و هر وقت موردی پیدا می شد تجویز می کردم. تنقیه از شکر سرخ، گز علفی، گل خطمی، گل پنیرک، غالباً جزء دستور بودند. با همین روش ساده و داروهای بی اهمیت بیماری رفع می شد.

منبع: ?منبع: راز درمان جلد اول ص۹۶،  – اثر شادروان دکتر عبدالله احمدیه.  

کدمطلب:‌970924  8PC


یبوست و بارداری

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام با تشکر فراوان از سایت خوبتون من نوشیدن آب فراوان درمانم کرد هرروز نیم ساعت قبل از صبحانه ناهار و شام آب ولرم یا حداقل هرروز صبح ناشتا یک لیوان آبلیمو عسل دارچین میخورم یبوستم درمان شده الحمدلله
    لطفا درباره ی اقدامات قبل از بارداری و خوراکیهای مفید دوران بارداری هم مطلب بزارین ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا