نکته های شنیدنی: حجامت

? نکته های شنیدنی ?

#حجامت

♦️حجامت علاوه بر اینکه سیره ی نبوی است،یک روش پیشگیری و درمان بیماری ها می باشد. از تحقیقات بعمل آمده چنین نتیجه گرفته می شود که حجامت یک تنظیم کننده(تنظیم کننده ی حالات فیزیولوژی به هم خورده و نابسامان)، تقویت کننده (تقویت کننده ی سیستمهای کم کار و ضعیف شده) تعدیل کننده (تعدیل کننده ی رفتارها و کارکردهای بیش فعّال وازمهار خارج شده) می باشد.

حجامت به موقع برای فرد،می تواند یک واکسیناسیون واقعی باشد.حجامت در چند روز اول زندگی از پشت لاله ی گوش به همراه خوردن یک قاشق لعاب شیرخشت،ترنجبین و عناب، کودک را از یرقان در امان نگه می دارد ودر صورت گرفتن یرقان، درمان می نماید.

در این حجامت لاله ی گوش برگردانده، بعد از استریل، چند خراش کوچک ایجاد می شود تا چند قطره خون بیاید. در صورت وجود بثورات پوستی ران، باسن و پشت از چهار بند یا روی باسن ها حجامت انجام می گیرد. در چهار ماهگی از گودی گردن (حجامت نقره) حجامت انجام می گیرد.

بعداز این حداقل در بهار و پائیز مرتب حجامت شوند. این کار یک آماده باش عمومی و تنظیم و تحریک دستگاه ایمنی بدن می باشد ویا تکرار منظم از افول و نزول این سطح آمادگی سیستم ایمنی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
اولین و مهمترین تاثیر و مکانیسم اثر حجامت، تنظیم و تقویت سیستم ایمنی و فاکتورهای دفاعی بدن است. پر واضح است که با این تقویت سیستم ایمنی، دفاع بدن طفل در مواجهه با عوامل ویرولانت و باکتریال و پاتوژنها موفق تر عمل خواهد کرد.
برخی صاحب نظران براین عقیده هستند که در محل حجامت عام، عمل شناسایی آنتی ژنها توسط سلولهای خاطره ای سیستم ایمنی و ایجاد فرآیند”خاطره ی اکتسابی” بهتر از سایر نقاط بدن صورت می گیرد. در تحقیقات انجام شده روی کودکان و نوجوانان حجامت شده در ۹۳ درصد نتایج زیر بدست آمده است:
1⃣جهش در رشد (افزایش چشمگیر قد و وزن)
2⃣افزایش اشتها
3⃣ کاهش اختلالات رفتاری از قبیل پرخاشگری،تند خوئی وعصبیت
4⃣ افزایش مقاومت بدن نسبت به بیماریهای عفونی (ویرال و باکتریال)
وبسیاری بیماریهای دیگر.
به همین جهت است که پیامبر گرامی (ص) و ائمه(ع) حجامت را پیشگیری کننده و درمان کننده ی بیماری ها معرفی کرده اند.

منبع: ?منبع: زناشویی، بارداری، تربیت –  تالیف فرض الله قلیزاده، فریبا بیرامی – ، ص ۱۴۷-۱۴۸.

کدمطلب:970322 16pc‌ ‌ ‌


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

نکته های شنیدنی: حجامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا