خاکشیر علاج امراض متعدد

با طبیعت گرم و تر، موافق جمیع امزجه. خوردن خاکشیر معده را قوت داده، غذا را هضم کرده، اشتها را تحریک نموده، مخصوصاً معده های سرد را مفید می باشد. خاکشیر موجب نعوظ و بادهای سودمند شده، مواد فاسد نخاع را دفع می کند. خاکشیر را با دو وزن آن شکر، در آب زده تا ده روز بخورند؛ وزن بدن را افزوده، رنگ رخسار را جلا داده، پوست را پاک، تمیز و شفاف می کند. خوردن خاکشیر به همین صورت آواز و صدای گرفته را باز و یک قاشق غذا خوری او، رفع سمیت ادویه و مشروبات زهردار و نصف آن که خشک در دهان ریخته، جرعه ای آب بالایش بنوشند، خونریزی سینه، جراحت سینه و ریه را بهبود می دهد.

ضماد خاکشیر که کوبیده با آب خمیر کرده و بگذارند، ورم ها ی سخت را نرم کرده، سرطان و نقرس را سود می دهد. گذاشتن ضماد خاکشیر به طریق مذکور بر پشت چشم و گوش، جراحت چشم و گوش را درمان و گذاشتن بر بالا پستان، رافع درد پستان و گذاشتن بر مقعد و فرج، رافع درد و ناراحتی آنها می باشد. چون کوبیده خاکشیر را با آرد خمیر کرده و با نان نیم پز پخته بخورند و نیم گرم آنرا بر محل جگر (پهلوی راست زیر دنده) و سینه بگذارند، درد جگر، درد سینه و سرفه کهنه را برطرف گرداند. چون خاکشیر و عسل را زن فرزجه کرده (به خود برداشتن) در پارچه به خود بگیرد، کمک به راحتی حمل او می کند و همچنین زخم و جراحت او و امراض رحم را بهبود می دهد. مصلح و رافع ضررش، خوردن یک مثقال کتیرا می باشد.

?منبع : رفع ناتوانی مقاربتی و گنجینه داروهای جنسی، محمد مهران فر، صفحه149

کدمطلب:970911  20PC


 

 

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام بنده برای واریکوسلی که همچنین واریس صبح ناشتا دو قاشق غذا خوری( برای رفع یبوست) خاکشیر رو میجونم و مصزف میکنم و هر روز اجابت مزاج خوبی دارم ولی خونده بودم مدفوع باید سیاه رنگ بشه ولی امروز دقت کرم دیدم یک چیز های لزج مانندی به رنگ زرد کدر تو مدفوع هست که خیلی ترسیدم ایا این اخلاط کثیفه یا مشکلی وجود داره در ضمن من التهاب معده هم دارم که بارهنگ و عرق نعنا استفاده میکم

    1. با سلام و احترام
      رنگ و غلظت مدفوع بستگي به نوع تغذيه دارد و جاي نگراني ندارد
      گروه مديريت سايت

  2. سلام
    ببخشید شما فرمودین که طبع خاکشیر گرم و تره، ولی خیلی جاها گفته شده که سرد و تره.
    لطف کنید این مورد رو برام روشن کنید. مخصوصا اینکه تو فصل گرما هم با پناه بردن به خاکشیر به سمت خنکی میریم.
    ممنون میشم که راهنماییم کنید.

    1. با سلام و‌احترام
      خاکشیر با هر مزاجی سازگار میباشد
      و‌دلیل پناه بردن به خاکشیر در گرما بخاطر این میباشد که آب زیادی در خود ذخیره میکند
      گروه مدیریت سایت

  3. با سلام؛
    بنده قریب 10،12ساله که مشکل اسهالی دارم بطوریکه روزانه 6،7بار اجابت مزاج بصورت شل و آبکی دارم پزشک فوق تخصص گوارش رفتم میگه باید کلونوسکوپی انجام بدی،ولی حقیقتا از انجامش متنفرم شما راه حلی برای این گرفتاری بنده دارید.
    باتشکر از سایت عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا