بواسیر (هموروئید)

?نکته های شنیدنی?

#بواسیر (هموروئید)

خونریزی، درد و برآمدگی قسمت مقعد از علائم و نشانه های وجود بواسیر است.
خونریزی از مقعد، بندرت ممکن است به دلیل بیماری بواسیر باشد؛ بدین معنی که در بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز خونریزی از مقعد دیده می شود، اما در هر حال خونریزی، جزء علایم تشخیصی این بیماری ذکر شده است.
گیاهان دارویی مختلفی در فرهنگ ما و دیگر فرهنگ ها وجود دارد که به عنوان بهترین دارو برای درمان بواسیر شناخته و معرفی شده‌اند.
در اروپا علف بواسیر یا انجیرک (Pilewort)، گیاهی دارویی است که هیچ مانندی برای آن از لحاظ تأثیرات درمانی بر روی بواسیر تاکنون معرفی و شناخته نشده است.
به استثنای این گیاه، استفاده از قابض ها یا ضد التهاب ها در درمان بواسیر می‌توانند مفید و مؤثر باشند.
تقویت کننده های قلبی عروقی، می توانند سبب تقویت ماهیچه ها و بهبود وضعیت عمومی سلامتی رگ ها گردند. قابض ها سبب کاهش خونریزی و نیز منقبض کردن موضعی بافت می شوند، اما در صورتیکه به صورت داخلی مصرف شوند، باید در مصرف آنها احتیاط نمود؛ زیرا در اثر مصرف زیاد یا اشتباه، باعث ایجاد یبوست می گردند. مواد تلخ در فرآیند جذب و دفع مؤثر و تأثیرگذار هستند. ملیّن ها نیز سبب تسهیل حرکت روده ای می گردند. گیاهان بهبود دهنده زخم، سبب سرعت بخشیدن معالجه موضعی زخم ها در بافت های ملتهب می شوند. نرم ‌کننده‌ها در صورت استعمال خارجی، سبب تسکین درد و التیام می گردند. داروهای ضد التهابی نیز بافت های ملتهب را تسکین می‌دهند.

?✅ پیشنهاد نسخه خانگی درمان بواسیر

▪ژینگو: یک قسمت
▪شاه بلوط هندی: یک قسمت
▪گل قاصدک: یک قسمت
▪سوزن چوپان: یک قسمت
▪خوک طلایی: یک قسمت
▪یک قاشق چای خوری از مخلوط فوق در یک لیوان آب دم کرده و سه بار در روز مصرف شود.

نوشته های مشابه
?منبع: نسخه های گیاهی برای افراد بالا ۵۰، پروفسور هافمن، صفحه ۸۰

کدمطلب:‌971212 18PC


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا