نکته های شنیدنی: سنگ های صفراوی

?نکته های شنیدنی?

#سنگ_های_صفراوی

 کیسه صفرا حاوی مایع غلیظ و چسبنده به نام صفراست که در کبد تولید شده و از طریق مجرای عمومی صفرا به داخل روده وارد می شود. هنگامی که کیسه صفرا دچار بیماری می گردد، بعضی از مواد به صورت عادی در کیسه صفرا باقی می مانند و پس از ته نشین شدن، تبدیل به سنگ کیسه صفرا می گردند.

سنگ های ساخته شده، ممکن است نزدیک به قسمت باریک کیسه صفرا باشند یا اینکه در نزدیکی و مجاورت مجرای عمومی صفرا قرار داشته باشند که در هر حالت سبب ایجاد فشار و در نتیجه درد شدید در طرف راست شکم می‌گردند.

 سنگ های موجود در مجرای عمومی صفرا، معمولاً در کیسه صفرا تشکیل شده و سپس وارد مجرای عمومی می گردند، اما این امکان نیز وجود دارد که در داخل مجرای عمومی صفرا نیز تشکیل سنگ اتفاق بیفتد.

 سنگ ها هنگامی که برای اولین بار در مجرای صفراوی قرار می گیرند، سبب انسداد مجرا شده و علاوه بر ایجاد و تولید درد زیاد، سبب اختلال در عملکرد کبد و کیسه صفرا می گردند.

اینگونه مشخص شده است که فاکتورهای زیادی در رشد و تشکیل سنگ های صفراوی تأثیر گذارند، از جمله می توان به جنسیت و نژاد اشاره کرد؛ اما علت اساسی و پایه ای ایجاد سنگ ها، هنوز مشخص نشده است.

 رژیم غذایی نیز در مواردی که سنگ های تشکیل شده اساساً از کلسترول ساخته شده باشند، نقش زیادی دارد. گیاهان دارویی با خاصیت ضد سنگ، گیاهانی دارای قدمت استفاده طولانی در طب سنتی هستند که جهت کاهش و تسکین درد و نیز حرکت یا حتی خرد کردن سنگ های صفراوی مصرف می شده اند.

تصفیه کننده های کبد، سبب بهبود و تقویت کار کبد شده و قولنج ایجاد شده در کیسه صفرا یا مجاری آن را تصحیح و التیام می دهند.

داورهای آرام بخش عصبی، سبب کاهش فشار درد و آشفتگی عمومی می گردند. تقویت کننده ها نیز بدن را تقویت می‌کنند که این تقویت عمومی بدن، سبب تسهیل و تسریع در فرآیند درمان می گردد.

?نسخه خانگی درمان سنگ صفرا

✅ سیب زمینی شیرین وحشی: دو قسمت

✅ سنبل الطیب: دو قسمت

✅ یک قسمت: (Blackony)

✅ یک قسمت: (Black root)

✅پوست درخت زبان گنجشک: یک قسمت

?به صورت تنتور، یک قاشق چایخوری (پنج میلی لیتر) از این مخلوط سه بار در روز مصرف گردد. در طول دوره معالجه، باید در طول روز و بطور منظم از دم کرده یک داروی ضد نفخ، ضد تشنج، آرام بخش عصبی مانند: بادرنجبویه یا بابونه مصرف شود.

? منبع: نسخه های گیاهی برای افراد بالای ۵۰، پروفسور هافمن، صفحه ۸۷  

کدمطلب:‌971212 20PC


نکته های شنیدنی: سنگ های صفراوی

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر
    من پادسنگ کیسه صفرای آقای دکتر رو تهیه کردم
    اما طریقه مصرفش رو نمیدونم ممنون میشم در اسرع وقت راهنماییم کنید

    1. با سلام و‌احترام
      طریقه مصرف دارو روی برشور ذکر شده است برشور را مطالعه بفرمایید
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا