مرغ که در بازار هست مطلقا برای سلامتی مفید نیست

به گزارش خبرگزاری دانا:

دکتر روازاده:

مرغ که در بازار هست مطلقا برای سلامتی مفید نیست

پژوهشگر طب ایرانی – اسلامی: مصرف گوشت قرمز، مرغ و ماهی که با اصول و روش درست تولید نشده، جان و سلامتی مردم ایران را با خطر روبه رو ساخته است.

از جمله اقلام خوراکی در سبد غذایی ایرانیان، مرغ است که از جمله پرمصرف ترین مواد گوشتی در این سبد محسوب می شود. با وجود مصرف بالای مرغ در ایران، بهداشت و نحوه پرورش آن با استانداردهای فاصله دارد و در برخی مواقع سودجویی هایی نیز صورت می گیرد. این در حالیست که مرغ بومی ایران، از بهترین گوشت مرغ ها برخوردار بود که این مرغ در حال انقراض است.

در همین رابطه دکتر حکیم روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاوزی ایران و پدر طب ایرانی – اسلامی، با بیان اینکه در چند دهه اخیر به بهانه های مختلف سبک زندگی سالم ایرانیان که میراث هزاران سال دانش و تجربه  بومی این ملک و بوم بوده، در حال نابودی است گفت: یکی از ارکان مهم برای زندگی همراه با صحت و سلامت آدمی، تغذیه است. اگر آب و موادغذایی سالم در اختیار مردم قرار داشته باشد، بدون شک بسیاری از بیماری ها و ناخوشی ها برای اندام انسان از جامعه رخت بر می بندد. صنعتی شدن با تمامی مواهبی که داشت، مضراتی نیز در تولیدات انبوه مواد غذایی به همراه داشته است. شرکت های بزرگ کشت و صنعت برای تولید دام، طیور و غلات و … از روش هایی برای تولید انبوه و در تناژ بالا استفاده می کنند که با دستکاری در ژنتیک حیوانات و بذرها حاصل می شود.

وی افزود: علاوه بر دستکاری ها، استفاده از مواد شیمایی زیان بار برای نمونه در دفع آفات غلات، این مواد را وارد بدن می کند و بر روی اندام آثار تخریبی شدیدی می گذارد و به مرور بدن را بیمار و فرتوت می سازد. روش اصلی  که در طب ایرانی و اسلامی در درمان بیماری ها به کار گرفته می شود، در ابتدا اصلاح تغذیه است.

این پژوهشگر طب ایرانی در ادامه عنوان کرد: خوراکی که از طریق مواد تراریخته و شیمایی تولید و تهیه و روانه بازار می شود، نتیجه اش تنی ضعیف است که در برابر ویروس ها ناتوان و با بیماری های ساده نیز از پا می افتد. مصرف گوشت قرمز، مرغ و ماهی که با اصول و روش درست تولید نشده، جان و سلامتی مردم ایران را با خطر روبه رو ساخته است. ما همواره توصیه می کنیم که تا حدالامکان مردم از مصرف تولیدات پرورشی اجتناب کنند و خوراک بومی و غیرتراریخته مصرف کنند.

دکتر روازاده گفت: براساس آمارها سالانه بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تن مرغ در کشورمان مصرف می شود که سرانه هر ایرانی 32 کیلو گرم و به گفته کارشناسان دو برابر سرانه جهانی است. سرانه مصرف گوشت قرمز 12 کیلو گرم و ماهی در حدود 10 کیلو اعلام شده است. هر چند با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی  و معیشتی سرانه مصرف مواد غذایی پروتینی کاهش داشته ولی عرض بنده این است که همین میزان تا چه حدی از روش های صحیح و بهداشتی تولید می شود. جوجه ها در مرغداری ها از چه خوراکی برای تغذیه و رشد استفاده می کنند و در نهایت این گوشتی که به دست مصرف  کننده می رسد، سالم هست یا خیر!

وی افزود: مرغ بومی ایران در حال نابود شدن است و این درد بزرگی است. به طور کلی بسیاری از دام و طیور بومی سرزمین ایران و بذر گیاهان و نهال درختان در یکصد سال گذشته کم یاب شده اند. جوجه مرغ های رنگی را به کشور وارد کردند و به صورت مخفیانه و زمانیکه مردم مشغول بیرون کردن دشمن بعثی از خاک مان بودند، این جوجه مرغ ها را در میان روستایان تکثیر و توزیع کردند. قدیمی ها به یاد دارند، در ازای هر مرغ بومی، سه جوجه این شکلی می دادند و جوجه های رسمی را توزیع کردند. با این روش مرغ بومی ایران را نابود کردند. در حال حاضر در شمال کشورمان، تخم مرغ های ایرانی – رسمی را محلی و تخم مرغ های رنگی ماشینی را تخم مرغ کشاورزی می نامند.

وی  افزود: در برخی از مرغداری ها که فجایع بیشتری رخ می دهد. این مرغ در عرض 35 روز باید به دست مصرف کننده برسد. در عرض 35 روز یک جوجه به مرغ 2 تا 3 کیلوگرمی تبدیل می شود. چگونه می شود یک مرغ به این سرعت رشد کند؟ معجزه ای در کار است یا آنکه این جوجه دستکاری شده با مواد خوراکی تمام دستکاری شده تغذیه می شود. مواد تراریخته ای مانند ذرت، سویا، کلزا و غیره به خورد این مرغ ها داده می شود تا بعد از یک ماه در قابلمه های آلوده شیمایی پخت شود و با مواد تزئینی ترایخته و مضر تزئین شود و در سفره مردم قرار گیرد. آنها هم بدون آگاهی از روش تولید، با اشتها نوش جان می کنند و نمی دانند که چه بلایی دارد به سرشان می آید.

حکیم روازاده با بیان اینکه در هر سوله مرغداری، هزاران مرغ نگهداری می شوند، گفت: در هر متر مربع نزدیک به 20 مرغ در کنار هم رشد می کنند و جایی برای جابجایی و راه رفتن ندارند. این مرغ ها در یک ماه همان جا رشد می کنند و فضولات شان هم همان جا می ریزد. پرورش صنعتی مرغ به معنای بیدار ماندن 24 ساعته مرغ نگون بخت است که به صورت طبیعی باید روز بیدار و شب استراحت کند. فضولات هم همانجا جمع می شود و مرغ ها روی آن می خوابند و بوی عفونت همه جای مرغداری را پر می کند. مرغدار برای جلوگیری از بیماری، به مرغ ها آنتی بیوتیک می خوراند تا مقابل ویروس ها ایمن شوند ولی همین ویروس ها با خورد ن گوشت وارد بدن انسان می شود و بیماری هایی چون آنفولانزای مرغی حاصل همین کارهاست. مرغ به صورت طبیعی رشد نکرده و مرغی که در طول روز و شب بیدار است، استراس و ضعف زیادی پیدا می کند.

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: ژن گوشت خوری یکدیگر، در همه مرغ های ماشینی؛ چه سفید و چه رنگی به صورت ضعیف شده وجود دارد. مرغی که پر هم را می کنند و گوشت هم را می خورند، ماشینی –ژنتیکی هستند. ولی طبق اطلاعاتی که کسب کردیم، ورود نوع جدید آن با دستکاری ژنتیکی اختصاصی و تقویت ژن گوشت خواری قبل از اینکه سال ها پنهان بماند به طور اتفاقی توسط یک کلیپ افشا شد و عاملین آن بلافاصله عقب نشینی کردند و نطفه های آن را کامل معدوم کردند. با این ترفند، چند سالی مردم را به بیراهه می برند تا ببینیم در آینده با چه نقشه جدیدی ظاهر خواهند شد.

دکتر روازاده یادآور شد: مرغی که در بازار هست مطلقا برای سلامتی انسان مفید نیست. مرغی که طبیعی رشد می کند از سبزیجات، گندم، جو و مواد زائد میوه و سبزی ها و … تغذیه می کند و پروتئین گیاهی به پروتئین حیوانی تبدیل می شود و مصرف چنین گوشتی برای انسان ضرری ندارد. اگر دقت کرده باشید زمانی که مرغ ماشینی پخته می شود، این پخت چند دقیقه بیشتر ادامه پیدا کند، گوشت خرد می شود؛ چراکه در موادی که به این مرغ ها داده می شود برای بالا بردن وزن از آرد گوشت و ماهی و چربی های حیوانی و پروتئین حیوانی و در پاره ای از موارد غیرقانونی زائدات ماهی و سیراب و شیردان گاو و استخوان آرد شده، داده می شود.

وی عنوان داشت: در حالیکه برخی از مردم متوجه فساد در مرغ شده اند، عده ای با پنهانکاری و فریب، همان فساد غذایی را با عناوینی چون مرغ سبز یا ارگانیک مطرح می کنند. اگر چه این القاب تغییر در ماهیت آن نخواهد داد، اما خوب است بدانیم کسانی که کلمه ارگانیک را در جهان مطرح می کنند، نیتی به جز عوامفریبی نداشتند. زیرا که در هیچ کجای دنیا از خودشان اثری بر طبیعی بودن ارگانیک به جز شایعات نگذاشته اند. کلمه انگلیسی ارگانیک به معنای طبیعی بودن نیست و آنچه به معنای طبعیی است Natural می باشد. به همین دلیل هرکجای دنیا که شکایتی از این گروه های فریبکار می شود، وکلای آنها در دادگاه ها حضور یافته و در دفاع از این خیانت می گویند که ما همیشه عنوان کرده ایم ارگانیک و هرگز طبیعی نگفته ایم؛ خود مردم طبیعی ترجمه کرده اند!!

حکیم روازاده در پایان گفت: متاسفانه روش های غیراستاندارد و غیربومی در پرورش تنها مختص به مرغ نیست و در سایر دام و طیور و همچنین غلات و گیاهان خوراکی دیده می شود. استفاده بیش از حد از مواد شیمایی و سمی برای از بین بردن آفت ها، آبیاری با آب فاضلاب، استفاده از خوراک دامی تراریخته و وارداتی، به کار بردن بیش از اندازه از آنتی بیوتیک ها و واردات دام دستکاری شده ژنتیکی خطرات بسیار جدی برای سلامت و جان مردم ایجاد کرده است. نژاد دام های وارداتی مانند بز و گوسفند نه تنها با محیط ایران هم خوانی ندارند بلکه باعث از بین بردن محیط زیست، دام های بومی و سلامت مردم می شوند. ما در کشور در بسیاری از دسته های تغذیه ای و خوراکی، بهترین نوع نژادهای گیاهی و دامی را داریم. دولت باید بر روی تولید آنها سرمایه گذاری کند ولی متاسفانه سودجویانی هستند که به قیمت به خطر انداختن سلامت مردم، انواع مواد ناسالم و تراریخته را وارد می کنند. ابتدا باید این مافیا را نابود کرد و در ادامه استانداردهای پرورش دام و طیور، کاشت محصولات کشاورزی سالم و بومی و همچنین بهبود سبد مواد خوراکی مردم را در دستور کار قرار داد. به هر میزان که بر روی سلامتی و بهداشت اصولی مواد خوراکی و تغذیه ای مردم براساس اصول طب سنتی ایران و دستورات ویژه اسلام برای خوردنی ها و آشامیدنی ها سرمایه گذاری شود، به همان میزان از هزینه های کشور در بخش درمان و مقابله با بیماری ها کاسته خواهد شد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا