آیا می دانید که طبیعت سرد سرامیک کف منازل برای افراد مضر است!

فرش های دستباف این محصول دست هنرمندان ایرانی که با نخ های پشمی یا ابریشمی و رنگ های طبیعی، زینت بخش خانه ها بود کم کم جای خود را به فرش های ماشینی با نخ ها و مواد شیمیایی دادند و خواص و فواید نشستن بر روی فرش های دستی جایگزین مضرات و عوارض فرش های ماشینی شده است.
کم کم فرش های ماشینی نیز جای خود را به کف پوش های امروزی داد که از جمله رایج ترین این کف پوش ها، سرامیک هایی هستند که همان گونه که در گذشته داشتن فرش های دستباف ارزش محسوب می شد، امروزه استفاده از این سرامیک ها ارزش و کلاس آپارتمان ها به حساب می آیند!

طبیعت سرامیک و سنگ سرد است و راه رفتن بر روی آن ها، مخصوصاً برای کودکان عوارض بدی دارد و برای مفاصل بسیار مضر است. کف پا اندام مهمی است و سرد و گرمی که از کف پا عارض می گردد، اثرات مهمی روی اعضای بدن می گذارد و سرد شدن کف پا خیلی مضرتر از سردی کف دست ها و سایر اندام ها است.
تذکر:
–    در پوشش کف منازلتان حتماً از فرش دستباف استفاده کنید، چون طبیعت گرم دارد و راه رفتن و یا چهار دست و پا رفتن و غلت خوردن کودکان روی آن، برایشان نه تنها ضرری ندارد، بلکه بسیار مطلوب تر است.
شاید به ذهنتان متبادر شود که هزینه های آن خیلی بالا است. بسیاری از خانواده ها هر چند سال یک بار فرش های ماشینی را عوض می کنند که هزینه گزافی داشته و در واقع پولی که در سال بابت خرید فرش هزینه شده است، هیچ رشدی نداشته و کاملاً مصرف شده است، در حالی که با خرید یک فرش دستباف با گذشت زمان به قیمت آن اضافه می شود. در واقع فرش دستباف تبدیل به یک سرمایه برای خانواده می شود.
اگر درآمد خانواده مان آن قدر نیست که تمام خانه را بتوانیم با فرش دستباف مفروش کنیم، لااقل قسمت هایی که بیشتر در معرض رفت و آمد، نشستن و خوابیدن است را با قالیچه های دستباف کوچک مفروش کنیم.
–    مضرات استفاده از فرش ماشینی از کف پوش سرامیکی کمتر است.
–    از نشستن و راه رفتن با پای برهنه روی سرامیک جداً خودداری کنید و مراقب باشید، کودکانتان که چهار دست و پا حرکت را آغاز کرده اند روی سرامیک سرد قرار نگیرند چون اثرات بسیار بدی در رشد اندام ها و مفاصلشان دارد.
–    اگر منزلتان سرامیک است، می توانید در فصل سرما، جوراب نخی، پنبه ای یا پشمی پا کنید و یا دمپایی بپوشید تا از آثار مضر سرما کاسته شود.
–    کف پوش های از جنس پارکت های با طرح چوب، نسبت به سرامیک از سردی کمتری برخوردار هستند.
–    مضرات استفاده از فرش ماشینی از کف پوش سرامیکی کمتر است.

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. آیا برای کسانی که توان خرید فرش دستباف را ندارند، راهی وجود دارد که از مضرات فرش های ماشینی و سرامیک در امان باشند؟ فکر می کنم در زمان قدیم هم خیلی از مردم توان خرید فرش را نداشتند ولی کف منازلشان را با چیزهایی می پوشاندند که احتمالا از نظر طبی مجاز یا حتی مفید بوده است.
    لطفا راهنمایی مان کنید.

      1. تشکچه هایی که از پشم گوسفند درست میشه سبک و نرم و گرم هست . الان هم تو خیلی از روستاهای استان اردبیل پیدا میشه . می تونید تو سایز ها مختلف تهییه کنید و خلاقیت بخرج بدید در جاهای مختلف منزل ازش استفاده کنید . مامان خودم یکی تو آشپز خونه جلوی اجاق گاز که اکثرا اونجا کارش زیاده انداخته .

  2. با سلام
    لطفا کمی در مورد کسانی که مدام در کف پا احساس سردی دارند توضیح دهید یعنی فرد بدون اینکه پای خود را در جای سردی گذاشته باشید احساس سردی در کف پا می کند آیا این احساس نشانه عارضه خاصی است.
    باتشکر

    1. سلام علیکم
      لطفاً برای عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود؛ شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید.
      ۰۹۹۰۷۶۰۰۱۶۰
      گروه مدیریت سایت

  3. ما البته بعضی فرش ها را در ماه های گرم سال جمع می کنیم تا خنک شویم ؛ در گرمای تابستان دراز کشیدن روی سرامیک خنک خیلی دلچسب است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا