احتمال سیگاری شدن بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی

مطالعات نشان می دهد احتمال سیگاری شدن بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی سه بار بیشتر از افرادی است که وضعیت ذهنی سالمی دارند. به گفته محققان، مواجهه با نیکوتین موجود در سیگار نیز سبب تولید دوپامین در بخش هایی از مغز می شود که به نظر می رسد نقش مهمی در ابتلا به اسکیزوفرنی داشته باشد.

Lancet Psychiatry July 10,2015

منبع: نشریه نوین پزشکی

پی نوشت:

سکیزوفرنی (شیزوفرنی) از جمله بیماری‌های شدید عصبی روانی است و حدود یک درصد جمعیت جهان به این بیماری مبتلا هستند. امکان ابتلا به این بیماری تقریبا در تمام طول عمر وجود دارد ولی شایع‌ترین سن ابتلا به آن را 15 تا 30 سالگی عنوان کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مبتلایان به این بیماری غالبا نیاز به خدمات مستمر روانپزشکی دارند. در فرد مبتلا به اسکیزوفرنی فعالیت ذهنی و روانی دستخوش تغییر می‌شود. در مرحله حاد بیماری فعالیت‌های هیجانی، رفتاری و فکری عملکرد طبیعی خود را از دست می‌دهند. درمان به موقع همراه با حمایت‌های خانوادگی عملکردهای روانی بیمار را حفظ کرده و در بازگشت توانایی‌های روانی او موثر واقع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا