بسیاری از گیاهان دارویی به دلیل اطلاعات کم دورریخته می‌شوند

یک محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: بسیاری از گیاهان دارویی به دلیل اطلاعات کم دورریخته می‌شوند.

به گزارش تیتربرتر، دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع غنی کشور بوده که امکان صادرات آنها نیز وجود دارد.
 وی اضافه کرد: وقتی به ارقام واردات کشورهای اروپایی توجه شود می‌بینیم که گیاهان دارویی بازار بزرگی در جهان داشته و کشور ما می‌تواند به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان این حوزه تبدیل شود.
 حسنی‌مقدم با بیان اینکه در گذشته هم ایران منبع تولید و مصرف گیاهان دارویی بوده است، افزود: گیاهان دارویی به صورت روزافزون بر اهیمت آنها در سطح دنیا افزوده می‌شود و با سرعت جانشین بسیاری از داروهای شیمیایی شده است.
 این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: این گیاهان در کشور ما زیاد هستند، اما متأسفانه به دلیل اینکه از اهمیت آنها اطلاع نداریم بسیاری از آنها بلااستفاده گذاشته شده و یا دور ریخته می‌شوند.
 وی با بیان اینکه امروزه داروهای گیاهی سهم بزرگی از فرآورده‌های دارویی تجارتی ساخته شده را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: گیاهان دارویی از گیاهان اقتصادی مورد استفاده بشرند که مواد بیوشیمیایی مخصوص و فعال مفیدی به مقادیر بسیار کم در خود ذخیره می‌کنند.
منبع: تیتر برتر

گیاه دارویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا