درمان با نمک طعام از دیدگاه اسلام

 یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی درمان با نمک طعام طبیعی از دیدگاه اسلام را تشریح کرد.

محمد دریایی درباره نمک طبیعی اظهار اشت:کتاب کافی هشام بن سالم از امام صادق (ع) نقل می‌کند که پیامبر اکرم(ص) به امام علی (ع) می‌فرماید: یا علی! غذا را با نمک شروع و با نمک ختم کن زیرا اگر کسی چنین کند از هفتاد و دو بیماری از قبیل جنون و جذام در امان خواهد بود.

به گفته وی حضرت علی (ع) می‌فرماید: ابتدای غذا نمک بخورید، اگر مردم می‌دانستند نمک چه خاصیتی دارد هر آینه به جای داروهای مجرب دیگر آن را انتخاب می‌کنند. همچنین می‌فرماید: اگر در سفره غذا نمک نباشد, ملائکه حاضر نمی‌شوند زیرا شروع کردن غذا با نمک باعث صحت بدن می‌شود.

این متخصص علوم زیستی و گیاهی بیان داشت: همچنین در روایتی دیگر می‌فرماید: “اگر نمک بر سفره نباشد آن سفره برکت نخواهد داشت”. امام صادق (ع) می‌فرماید: “اگر کسی همراه اولین لقمه غذا نمک بخورد لکه‌های سیاه و سفید صورت برطرف می‌شود”.

دریایی ادامه داد: امام باقر(ع) می‌فرماید: “خداوند بر حضرت موسی (ع) وحی فرمود: که قوم خود را امر کن غذا را با نمک شروع و با آن ختم کنید و الا اگر دچار هر بیماری شدند, جز خود را ملامت نکنند”. پیامبر اکرم می‌فرماید: “هر کس پیش از غذا اندکی نمک بخورد خداوند سیصد و سی نوع بلا و مرض را از او دور می‌سازد که کوچکترین آنها جذام است”.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: “برسر سفره‌ای که نمک در آن نباشد حاضر نشوید و سلامتی بدن در آن است که قبل از غذا مقداری نمک خورده شود”. در احادیث قدسی نقل است که خداوند به حضرت موسی وحی فرمود: ای موسی همه چیز را از من طلب کن حتی نمک سفره خود را از من بخواه”.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم – 95/03/11

namak-h11-tel

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام و احترام
    آيا منظور شما از نمك طعام همان نمك درياست؟ و اينكه اگر از نمك معمولي ك در بازار موجود هست استفاده بشه ضرر داره و حتما بايد نمك طعام باشد؟
    همچنين براي مسواك زدن حتما بايد نمك دريا باشه يا فرق نميكنه؟
    خيلي ممنون

  2. با سلام و احترام
    در قسمتی از متن روایتی از امام صادق(ع) اومده ک لکه های سیاه صورت با خوردن نمک از بین میره، همچنین در سایت قدیمی متنی مشاهده کردم ک نوشته بود نمک طعام کک و مک رو از بین میبره
    من و خیلی ها بخاطر کک و مک صورتمون غصه میخوریم?
    ینی واقعا میشه؟ با خوردن نمک طعام کک و مک رو از بین برد
    خواهش میکنم به طور کامل توضیح بدین که نمک چطوری و به چه اندازه مصرف بشه و همچنین چه تاثیری روی بدن میزاره ک باعث میشه کک و مک از بین بره (ینی مثلا کبد رو پاکسازی میکنه؟)
    منظورم از کک و مک، لکه های ریز با رنگ قهوه ای ک زیر چشم و اطراف بینی هستند و گاها به صورت پراکنده روی صورتند
    با تشکر فراوان?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا