در هنگام خانه تکانی از موارد زیر بیشتر استفاده کنید

 سوپ های سبزیجات :
در هر قومی و در هر ملیتی انواع مختلفی از آش های محلی وجود دارد که در تهیه آنها از گیاهان خاص آن مناطق استفاده می شود بسیاری از این گیاهان دارای خاصیت سم زدایی هستند و می توانند مواد زاید و سمی وارد شده به بدن را دفع نمایند. در هنگام خانه تکانی به دو دلیل از این دسته از آش ها زیاد استفاده کنید 1. خوردن این آش و سوپ ها سبب شده حجم آب بدن بالا رفته و بدن می تواند از طریق تعریق و ادرار سم وارد شده به بدن را بیشتر دفع نماید 2. تامین آب و ویتامین های بدن می تواند خستگی و تنش های عصبی حین کار را بر طرف نماید.
استفاده از میوه های فصل :
در فرهنگ ایرانی خانه تکانی برای سال جدید در انتهای زمستان که مرکبات زیاد است صورت میگیرد مصرف مرکبات به میزان زیاد علاوه بر بالا بردن ویتامین C در بدن هم سیستم ایمنی را افزایش داده هم می تواند با داشتن خاصیت ایجاد تکرر ادرار سم وارد شده به بدن را دفع و استرس را دور نماید .
استفاده از چای های طبیعی :
راه درست کردن این چای ها بسیار آسان است شما کافی است که در داخل کابینت ها نگاهی بیندازید تا بتوانید لیستی از گیاهانی که بتوان جایگزین چای سیاه کنید را پیدا کنید . بعنوان مثال دارچین ، نعناع ، پونه ، گشنیز ، شوید ، رازیانه ، زیره …
استراحت :
در هنگام خانه تکانی به استراحت در بین کار اهمیت دهید . همچنین در این دوران خواب شبانه 8 ساعته و مفید داشته باشید تا لذت گردگیری را به زیبایی تجربه نمایید.

منبع: نشریه پزشکی از سین سرطان تا سین سلامتی

خانه تکانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا