چرا خانم‌ها باید قبل از ساعت ۸ شام بخورند؟

 محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک مدت دوازده ساعته‌ی روزه بودن در طول شب میزان قند خون را کاهش می‌دهد و به این ترتیب خطر ابتلا به دیابت و سرطان سینه کاهش پیدا می‌کند.
نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که فاصله‌ی دوازده ساعته بین آخرین وعده‌ی غذایی با اولین وعده‌ی روز بعد خطر ابتلا به سرطان سینه و دیابت را کاهش می‌دهد.
از همین امشب شروع کنید. معمولاً صبحانه را ساعت چند میل می‌کنید؟ یک حساب سر انگشتی داشته باشید و شام را در ساعتی میل کنید که 12 ساعت قبل از وعده‌ی صبحانه باشد.
به خاطر اینکه محققان دانشگاه کالیفرنیای ایالت متحده‌ی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یک مدت دوازده ساعته‌ی روزه بودن در طول شب میزان قند خون را کاهش می‌دهد و به این ترتیب خطر ابتلا به دیابت و سرطان سینه کاهش پیدا می‌کند.
محققان مشاهده کردند که برای 3 ساعت روزه‌ی اضافه، خطر ابتلا به قند خون به میزان 20 درصد کاهش پیدا می‌کند.به عقیده‌ی دکتر Ruth Patterson، سرپرست تیم تحقیقاتی، بهترین کار این است که آخرین وعده‌ی غذایی قبل از ساعت 8 شب صرف شود. البته باید گفت که ناشتا ماندن از به عنوان مثال ساعت دوازده شب تا دوازده ظهر تأثیر چندانی ندارد.
به عقیده‌ی محققان خانم‌ها می‌توانند با ایجاد یک تغییر ساده در رژیم غذایی گام بزرگی در ارتقای سلامت خود بردارند. حتی با این کار یعنی صرف شام قبل از ساعت 8 شب می‌توان سلامت عمومی را نیز به ساده‌ترین شیوه و بدون حساب کتاب کالری‌ها یا مواد غذایی دریافتی ارتقا داد.
به عقیده‌ی این محققان زمان و تعداد دفعات غذا خوردن در خطر ابتلا به سرطان نقش دارد. البته نتایج این پژوهش که در مجله‌ی Cancer, Epidemiology Biomarkers and Prevention به چاپ رسیده است نیاز به مطالعات تکمیلی دارد. اما بدون شک ایجاد فاصله بیش از ده ساعت بین آخرین و اولین وعده‌ی غذایی یعنی شام و صبحانه در میزان قند خون تأثیر دارد.
در واقع شما با صرف شام قبل از ساعت 8 شب بدون پرداخت هزینه و به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید خطر این دو بیماری را از خود دور کنید و شب‌ها سبک‌تر بخوابید.

 

شام

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در رساله توضیح المسائل در قسمت مستحبات خوردن و آشامیدن نوشته است…

    مستحب است انسان اول روز و اول شب غذا بخورد و مستحب است وسط روز و وسط شب چیزی نخورد….

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا