لزوم ورود سریع قوه قضائیه به پرونده تراریخته‌ها

 عضو سابق هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با بیان آثار سوء کشت تراریخته به جای شیوه کشاورزی پرطرفدار ارگانیک، گفت: بنیادهای ترویج محصولات و بذرهای تراریخته (GMO) بنیادهای صهیونیستی راکفلر و امثال آن هستند و توسعه این محصولات در ایران، عملاً ارتباط بخش کشاورزی کشورمان با سایر کشورها را قطع می‌کند.

عبدالمجید شیخی، با اشاره به اذعان اسناد بالادستی کشور ابلاغی رهبر انقلاب مبنی بر توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک، درباره محصولات تراریخته‌ گفت: مطابق اسنادی که وجود دارد، باید از کاشت تراریخته پرهیز کرد زیرا سلامت انسان و موجودات زنده و محیط زیست را به خطر می‌اندازد و اصولاً دشمن از این طریق قصد تهاجم دارد؛ بنیادهای ترویج تراریخته بنیادهای صهیونیستی «راکفلر» و امثال آن در این کار دست دارند.
وی توضیح داد: اولین برنامه این بنیادها تولید «ذرت تراریخته» بود تا بتوانند سوخت اتانول تولید و جایگزین سوخت‌های فسیلی کرده و از انحصار صادرات این سوخت‌ها از خاورمیانه رهایی یافته و قدرت چانه‌زنی در بازار پیدا کنند.
عضو سابق هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی افزود: اگرچه بنیادهای صهیونیستی توانستند کنجاله‌های محصولات خود را نیز به عنوان غذای دام و طیور و غیره به خورد بازارهای داخلی و خارجی بدهند اما تولید محصول تراریخته از ابتدا به‌ منظور تولید سوخت اتانول بوده است و در مقابل اتحادیه اروپا هرگونه مصارف آن را قدغن کرده است‌.
نابودی کشاورزی ارگانیک
این عضو بسیج جامعه پزشکی با اشاره به بحث تبصره‌ای که در لایحه در برنامه ششم توسعه راجع به کشت تراریخته آمده، ادامه داد: اگر کشورهای مهم خارجی بدانند که ایران نیز وارد تولید تراریخته می‌شود، عملاً ارتباط بخش کشاورزی ایران با سایر کشورها قطع می‌شود؛ اساساً یکی از مشوق‌های تعامل دنیا با بخش کشاورزی ایران، «طبیعی و ارگانیک بودن» محصولات کشاورزی کشورمان است؛ بنابراین اگر خلاف این عمل کنیم تعامل خود را با جهان به علت قوانین جهانی در حوزه «ایمنی زیستی» از دست می‌دهیم.
دکتر شیخی به بسیج جامعه پزشکی گفت: محصولات کشاورزی یا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم وارد غذای انسان می‌شوند؛ اسنادی وجود دارد که بسیاری از آثار سوء مصرف محصولات تراریخته بر بدن انسان و حیوان را آشکارا نشان می‌دهد؛ طبق اظهارات محققین ژنتیک اکثر آثار تراریخته هنوز ناشناخته است و در درازمدت کشف می‌شود.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: دانشمندان، سایر آثار سوء تراریخته را عقیم شدن انسان، رشد سرطان و تومور، آلوده شدن دام و انتقال بیماری از طریق مواد لبنی و پروتئینی به بدن انسان، تخریب محیط زیست و ازبین رفتن ذخایر خالص ژنتیکی یک کشور که از سرمایه‌های ملی آن است برمی شمارند.
وی گفت: بذرها موجودات زنده هستند و کافی است چند عدد بذر تراریخته وارد یک مزرعه شود تا به سرعت تکثیر شوند و به همه مزارع و محصولات سرایت کند؛ به‌ طور کلی آثار ناشناخته محصولات تراریخته تبعات بسیار سنگینی دارد و نباید ریسک تولید آنها را به جان خرید.
قوه قضائیه کجاست؟!
دکتر شیخی پیش از این نیز با اشاره به واردات گسترده محصولات تراریخته به کشور و تبدیل آنها به قوت غالب مردم گفته بود: اگر روغن تراریخته وارد می شود دولت مقصر است و بنابراین وظیفه قوه قضائیه است که جلوی این خیانت بزرگ بخش دولتی و یا خصوصی را بگیرد. چرا وزارت بهداشت و کشاورزی بازخواست نمی شوند؟ این چه منطقی است؟ امنیت غذایی کشور و جلوگیری و دفاع دربرابر بیوتروریسم وظیفه دولت و شورای امنیت ملی است.
عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، افزود: امروز دشمن از هر در و پنجره‌ای برای حمله به کشور استفاده می‌کند که یکی از این روش‌ها ترور از طریق ارسال غذای آلوده به کشور است. جا دارد سازمان پدافند غیرعامل برای بسیاری از مدیران کم سواد دوره آموزشی بگذارد و اصلاً شرط احراز پست گذراندن همین دوره های امنیتی باشد که آموزش تشریفات سیاسی در برابر آن اصلاً ارزشی ندارد. باید محصولات وارداتی آلوده امحا شده و از ورود آنها ممانعت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا