دکتر روازاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی “سیرجان خبر”: مشکل آب آشامیدنی سیرجان حل شدنی است

دکتر روازاده با مطرح نمودن دو راه حل ساده عنوان کرد: با این دو روش ساده و کم هزینه علاوه بر اینکه از مضرات آرسنیک آب سیرجان رهایی می یابید؛ بلکه خیلی از مواد مضر موجود در این آب از قبیل وایتکس، نیترات و هیدرو کلرید سدیم از بین خواهد رفت.

دکتر حسین روازاده، احیا کننده و استاد طب، تغذیه و کشاورزی ایرانی-اسلامی و دارای مدرک پزشکی از ایتالیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “سیرجان خبر” پیرامون آلودگی آب آشامیدنی سیرجان گفت: اخیرا توسط مراکز علمی اعلام شده است که دستگاه های تصفیه آب بدلیل مختل نمودن PH آب ایجاد سرطان می کند و این یک بحث علمی است که جدیدا مطرح شده است.

وی گفت: از آنجایی که علوم دانشمندان و حکمای ما بدلایل مختلف از جمله دشمنی هایی که وجود داشته است تماما منتقل نشده است، اما آثاری از آنها به جای مانده که راه حل مشکل آب آشامیدنی سیرجان را حل خواهد نمود، مشروط بر آنکه مردم سیرجان نیز همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

دکتر روازاده ادامه داد: تحقیقاتی که در زمینه آلودگی آب کاشان اخیرا صورت گرفت، این نتیجه را در پی داشت که دانشمندان ما آلودگی آب کاشان را بدلیل درصد بالای جیوه دانسته اند، همانگونه که آلودگی آب آشامیدنی سیرجان بدلیل درصد بالای آرسنیک آن می باشد، اما راه حل رفع آلودگی آب کاشان از طریق دستگاه های تصفیه صورت نگرفت؛ بلکه این مشکل را از طریق کاشت انبوه درختان انار برطرف کردند، چرا که انار شدیدا فلزات سنگین خصوصا جیوه را دفع می کند و در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گرفت و مردم کاشان با مصرف انار، آش انار، آب انار و … درصد بالای جیوه آب آشامیدنی را کنترل نمودند.

حکیم دکتر روازاده گفت: راه حل اول این است که به افراد مسن شهر خود مراجعه کنید و ببینید که قبلا در سیرجان از چه میوه ای بیشتر استفاده می شده است و یا اینکه چه غذای خاصی زیاد مصرف می شده است، به عنوان مثال مردم قم آش قُمنَبیت (کلم قمری) را زیاد مصرف می کنند و مصرف این غذا بدلیل آلودگی آب این شهر بوده که سنگ کلیه را بوجود می آورده است و مصرف قُمنَبیت یا کلم قمری از بوجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری می کند و مردم این شهر با اضافه نمودن قُمنَبیت یا کلم قمری به داخل آش، اینگونه با آلودگی آب آشامیدنی مقابله می کردند.

باید گفت که درصد بالای آرسنیک آب سیرجان امروزه بوجود نیامده است و این مشکل قبلا هم وجود داشته است، مطمئنا در شهرستان سیرجان قبلا میوه ها و غذاهای خاصی مصرف می شده است که بطور طبیعی با آلودگی آب سیرجان مقابله می کرده است.

اما راه حل دوم این است که باید مواد آلوده آب را با تبدیل آن به آب باران جدا نمود؛ چرا که آب باران سالم ترین آب برای آشامیدن است و آبی است که براحتی آلوده نمی شود و این آب درختان را خراب نمی کند.

روازاده با اشاره به اینکه وقتی فصل پاییز می شود و برگ های درختان می ریزد آب به درخت داده نمی شود؛ چرا که اگر درختان در این شرایط آبیاری شوند موجب گندیدن و از بین رفتن رفتن درخت شده، ولی اگر در فصل پاییز بارندگی وجود داشته باشد و این بارندگی هر روز نیز ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه به درختان آسیبی وارد نمی شود بلکه آفت زدایی هم صورت می گیرد و تقویت هم می شوند. همین خاصیت را آب باران بر روی سیستم بدن انسان دارد.

اما اینکه چگونه آب لوله کشی شهری را تبدیل به آب باران کرد، باید گفت: در قدیم کوزه های سفالی مخصوص برای آشامیدن آب وجود داشته که آب از کوزه به بیرون تراوش می کرده و خروجی آن آبی بوده است سالم و بدون آلودگی.

دکتر روازاده افزود: این مسئله با مسئولین کشور مطرح و با استقبال آنها نیز مواجه شده است.

امروزه چون آب آشامیدنی که به منازل فرستاده می شود دستکاری می شود باعت بیشتر شدن آلودگی آب شده؛ که طبیعتا برای سیستم بدن انسان مضر بوده و بیماری هایی بدنبال دارد.

خوردن و تزریق آرسنیک برای انسان مضر است، اما مالیدن آن به پوست و بوییدن آن خیلی فواید دارد و کشورهای غربی با اضافه نمودن اکسیژن به آرسنیک آن را تبدیل به آرسنیک تری اکساید نموده و از آن برای درمان سرطان خون استفاده می کنند و از این ماده در بیمارستان شریعتی تهران با تزریق آن به بدن انسان برای درمان سرطان خون استفاده می شود که این روش غلط است، چرا که تزریق آرسنیک هیچ مشکلی را حل نمی کند و حربه دشمنان این است که ما را به بیراهه بکشانند.

روازاده با اشاره به استفاده نمودن از راه حل دوم عنوان کرد: با این روش ساده علاوه بر اینکه از مضرات آرسنیک آب سیرجان رهایی می یابید؛ بلکه خیلی از مواد مضر موجود در این آب از قبیل وایتکس، نیترات و هیدرو کلرید سدیم از بین خواهد رفت.

این روش کاملا تجربه شده و بدون هزینه بوده و با استفاده از سه عدد کوزه سفالی مخصوص که با خاک رس عالی و درجه یک ساخته شده است و از بدنه ی کوزه ها آب به بیرون تراوش می کند می توان مشکل آب آشامیدنی سیرجان را حل نمود.

البته حتماً باید توجه شود کوزه گلی، رنگ و لعاب نخورده باشد، زیرا در صورت داشتن رنگ و لعاب عمل تراوش انجام نخواهد شد.

با عبور آب از کوزه اول میزان نیترات موجود در آب ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و با عبور آب از کوزه دوم و سوم آب لوله کشی شهری تبدیل به آب باران و بدون آلودگی می شود و با استفاده از این روش در منازل می توان مشکل آب آشامیدنی را بدون کمترین هزینه ای حل نمود.

گفتنی است طبق تحقیقات علمی صورت گرفته درباره آب آشامیدنی سیرجان، آرسنیک موجود در آب شرب سیرجان در برخی مناطق تا ۱۷ برابر حد مجاز است.

photo_2016-10-09_17-17-31

photo_2016-10-09_17-17-36

منبع: سیرجان خبر– ۱۳۹۵/۰۷/۹   

moshkel-ab-telegram

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا