چرا گوشت قرمز ریسک نارسایی قلبی را بالا می‌برد؟ + پی نوشت موسسه

 گوشت قرمز غنی از ماده غذایی موسوم به «ال-کارنیتین» است که از طریق باکتری های روده تجزیه شده و ماده شیمیایی مضری به نام «تری متیل آمین ان-اکسید» (TMAO) را تشکیل می دهد.

«تورو سوزوکی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لیسستر بریتانیا، در این باره می گوید: «در بیماران مبتلا به نارسایی حاد قلبی که فوت کرده یا به طور مکرر در بیمارستان پذیرش شده بودند مقادیر بالای TMAO متابولیتی اکسیدشده نشان داده شد.»

وی در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان می دهد میزان بالای TMAO که از گوشت قرمز حاصل می شود با پیامدهای وخیم مرتبط با نارسایی حاد قلبی مرتبط است.»

در مطالعات قبلی، ارتباط بین TMAO و ریسک مرگ و میر ناشی از نارسایی حاد قلبی اثبات شده بود، اما این رابطه در مورد نارسایی حاد قلبی ناشناخته بود.

این تیم پژوهشی، سطح TMAO در حال جریان در خون حدود ۱۰۰۰ بیمار پذیرفته شده در بیمارستان لیسستر که مبتلا به نارسایی حاد قلبی بودند را اندازه گیری کردند و به رابطه بین مصرف گوشت قرمز و نارسایی قلبی حاد پی بردند.

پی نوشت موسسه پژوهشی درمانی احیای سلامت:

همواره در طب ایرانی به مصرف کم گوشت گوسفند و شتر تاکید شده است.

توصیه ما مصرف هفته ای دوبار غذای گوشتی در خورشتها می باشد.

متاسفانه امروزه خیلی ها بجای مصرف گوشت سالم گوسفندی و شتر به سراغ گوشت سفید می روند که عموماً آنچه در بازار است ماهی های پرورشی و مرغ های صنعتی است که مضرات بسیار زیادی برای بدن دارند.

البته مصرف گوشت سفید ماهی های غیر پرورشی، میگو و مرغ رسمی بجای مقدار زیاد گوشتهای قرمز گاوی و گوساله توصیه می شود.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    در روايات ما هست كه امام باقر(ع) 15 روز پشت سر هم گوشت خوردند…
    مولا علي عليه السلام هم ايرانيان را بخاطر خوردن گوشت گوسفند ستوده اند.

    اين مطلب شما با احاديث ما در تناقض مي باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا