کاهش درد مفاصل با سنگ پا

تندرست نیوز؛برای کاهش دادن درد مفاصل خود از سنگ پا استفاده کنید. برای کاهش درد عضلانی و مفاصل بهتر است که از سنگ پا استفاده کنید.

 استفاده از سنگ پا در قدیم بهترین کار در استحمام بود اما امروزه با غفلت و حذف این کار به دفع سموم از بدن آسیب رسانده‌ایم.

چرا باید از سنگ پا استفاده کنیم؟

تجمع بلغم در مفاصل و عضلات می‌تواند تولید درد کند‌؛ این بلغم چنانچه بیش از حد غلیظ شود سبب خشکی در عضلات و مفاصل خواهد شد.

از جمله راههای پیشگیری از تجمع بلغم در بدن‌، عضلات و مفاصل‌، استفاده از دوش آب گرم و استفاده از سنگ پا است‌.

در انتهای زمان استحمام‌، استفاده از سنگ پا برای خارج کردن بلغم جمع‌شده در کف پا مفید است و این کار چنانچه هر هفته تکرار شود‌، بدن مسیر دفع بلغم زائد خود را پیدا خواهد کرد.

«سنگ پا» انسولین خون را تنظیم می کند؟

استفاده از سنگ‌پا پدیده‌ای جدید نیست. در زمان قرون وسطی ابتدا در رم و سپس درخاورمیانه مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند. امروز از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود.
دیگر فواید استفاده از سنگ پا این است که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود. همچنین جهت برخی انواع سردرد و اکثر بیماری‌های مغزی بسیار سودمند است، به خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالا‌تر به سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ پا خشن‌تر (سنگ پای قزوین) باشد جذب ماده زیاد‌تر است. سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

اگر می‌خواهید پاهای زیبایی داشته باشید توصیه می‌شود حداقل دومرتبه در هفته و بهتر است شب‌هنگام از سنگ‌پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.

فواید استفاده از سنگ پا چیست؟

رفع میخچه و پینه پا

میخچه و پینه اغلب به دلیل سایش و فشار بر روی پوست ایجاد می شوند. پینه در هر جای بدن که اصطکاک در آن هست ایجاد می شود؛ مثل نوک انگشتان یک نوازنده و یا کف دست یک مکانیک.

میخچه معمولا در بالا و کناره های انگشتان پا بوجود می آید و از علل شایع آن می توان به آرتریت و یا کفش نامناسب اشاره کرد.

میخچه و پینه در پا گاهی با زگیل اشتباه گرفته می شوند. لازم است بدانید که زگیل کف پا معمولا زمانی که به دو طرف آن فشار بیاید، دردناک است. همچنین نقاط سیاه رنگی در آن دیده می شود که به علت عروق خونی کوچکی است که در آن وجود دارد.


محل میخچه و یا پینه را در آب گرم به مدت پنج تا 10دقیقه قرار دهید تا پوست نرم شود. سپس با سنگ پا بر روی آن حرکات دایره ای انجام دهید تا پوست اضافی آن قسمت برداشته شود. مراقب باشید که پوست این قسمت را بیش از حد برندارید که منجر به عفونت و خونریزی می شود.

یکی دیگر از روش های درمان پینه و میخچه، استفاده از لوسیون های مرطوب کننده، اسید سالیسیلیک، آمونیوم و اوره در این منطقه است، اما بهتر است در این مورد با پزشک مشورت شود. کفش های بیش از حد تنگ و یا شل را هم استفاده نکنید.

در اکثر مواقع پینه و میخچه زمانی که فشار و اصطکاک آنها کم شود، از بین خواهند رفت، اما زمانی که دردناک و سفت هستند، باید پزشک متخصص آن را معاینه کند.

پیشگیری از ضخامت پوست

«با افزایش سن به خصوص در افرادی که دچار اضافه وزن هستند، پوست کف و پاشنه پا نسبتا ضخیم می شود.

ضخیم شدن پوست از آنجا که مستعد ترک است و امکان بروز عفونت و درد ترک ها وجود دارد، لازم است برای پیشگیری و حتی درمان در زمانی که ضخامت پوست در حمام بر اثر رطوبت نرم شده، با سنگ پا آن را نرم تر کرد.

اگر با استفاده از کرم مخصوص پا بعد از حمام پوست چرب شود، بهتر است و می توان زیبایی و سلامت پاشنه و کف پا را تضمین کرد.

نکته مهم اینکه سنگ پاها چه طبیعی، چه مصنوعی یا پلاستیکی، یک وسیله شخصی اند و هر فرد باید سنگ پای جداگانه داشته باشد، چراکه بسیاری از بیماری های قارچی، میکروبی و به خصوص زگیل با سنگ پا قابل انتقال هستند.»

کدمطلب:97031917

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا