افرادی که به طور مکرر بیمار می شوند حتماً بخوانند

#افرادی_که_به_طور_مکرر_بیمار_میشوند_حتماً_بخوانند

?مرحوم دکتر سید جلال الدین مصطفوی در مجله دنیای علم درباره افرادی که به طور مکرر بیمار می شوند می نویسد:

علت بروز اختلالات گوناگون این است که میکروب هایی که معمولاً در سطح پوست و مخاط های بدن به حالت بی ضرر موجودند، در اثر اشباع شدن بدن از قند که زیر پوست و مخاط ذخیره میشود و آن را به اصطلاح علمی Stockage lacunaireگویند از یک طرف به واسطه غذاهای زیاد که در دسترس آنها قرار گرفته ؛ واز طرف دیگر به واسطه ء ضعف قوه دفاعی بدن در اثر کمبود ویتامین ث قوت میگیرند و به جان سلول های بدن می افتند و ایجاد ناراحتی ها و عوارض مرض می نمایند.در این صورت البته با آنتی بیوتیک ها میتوان این میکروب ها را سرکوب کرد، ولی چون بدن همان بدن است، لذا چند روز بعد همان عوارض و اختلالات پیدا خواهد شد.

پس منطق عقل و علم حکم می کند که به معالجات زمینه ای بیشتر اهمیت داده شود. درمان زمینه ای یعنی درمان های مزاجی؛ زیرا مزاج ضعیف با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی اش می کند و سبب بروز بیماری ها یا عوارض شبه بیماری می شود. در میان مواد غذایی که توان تقویت مزاج و قوه مدبره بدنیه را دارا هستند، شلغم یکی از بهترین هاست، وقتی فردی با یک برنامه غذایی منظم به مصرف شلغم در فصول سرد یعنی پاییز و زمستان می پردازد، در واقع مانند کسی است که به ایمن سازی خانه اش اقدام می کند.

توضيح: نهایت آن که اگر شلغم را دو تا سه فصل از سال مرتب مصرف کنند، بدن به قدری تقویت می شود که در مقابل سرما خوردگی و بیماری هایی از این دست مقاوم می شود و دیگر به این بیماری ها یا اصلا مبتلا نمی شود یا اگر مبتلا شود، با اندک تدبیری از آن خلاص می شوند.

?منبع : مجموعه مقالات مکتب طب ایرانی، محمد عبادیانی، صفحه 57

کدمطلب:970918  6PC

 


 

بیماری مکرر
بیماری مکرر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا