نکته های شنیدنی: شربت بی نظیر گل سرخ 

#شربت_بی_نظیر_گل_سرخ

✳خواص:

این شربت را برای دفع اخلاط سوخته و درمان بیماری هایی نظیر خارش مورد استفاده قرار می دهند. شربت گل سرخ در درمان بیماری های کبدی نیز مفید واقع می شود. این شربت در دفع سودای رقیق و باز کردن سده ها نیز کاربرد دارد؛ همچنین در درمان بیماری ضعف کلیه، داروی مفیدی است. شربت گل سرخ برای دفع صفرای سوخته از جمله داروهای مناسب است.

?روش تهیه:

روش تهیه شربت گل سرخ با اقتباس از کتاب تحفه حکیم به شرح زیر است:

?مواد لازم:

▫گلبرگ تازه گل سرخ (1800گرم)

نوشته های مشابه

▫شکر سرخ یا عسل (450 گرم)

▫آب به مقدار کافی

ابتدا آب را جوش آورند سپس یک چهارم گل سرخ را به آن اضافه کنند و بجوشانند تا نیم لیتر آب تبخیر شود و سپس آن را صاف کنند. همین مراحل را چهار بار تکرار کنند، به این معنی که وقتی یک چهارم گل سرخ های دوم و سوم و چهارم را که می ریزند؛ باید هر بار نیم لیتر آب اضافه کنند، آن را بجوشانند و صاف کنند. سپس شکر سرخ یا عسل را اضافه کنند و به قوام آورند.

توجه: به رغم همه خواصی که براى این شربت برشمردیم، مصرف آن ممکن است دربرخی افراد تشنگی ایجاد کند. در چنین مواردی برای جلوگیری از بروز این عارضه، هنگام تهیه شربت بایستی تخم کاهو، طباشیر، مصطکی و انیسون (از هر یک 5گرم) را نیز به شربت اضافه کرد.

?منبع : مجموعه مقالات مکتب طب ایرانی، محمد عبادیانی، صفحه 68

کدمطلب:970918  10PC

 


 

شربت بی نظیر گل سرخ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا