افزودنی های غذایی و سلامت کودکان

افزودنی های غذایی و سلامت کودکان

افزودنی های مختلف غذایی، ممکن است سلامت کودکان را به خطر بیندازند. برخی از این افزودنی ها که بیشترین نگرانی را دارند شامل موارد زیر است:

بیسفنول ها: بیسفنول ها که بیشتر در ظروف پلاستیکی و کنسروهای فلزی مورد استفاده قرار میگیرند می‌توانند سبب اختلال در عملکرد غدد درون ریز شده و کاهش بالقوه قدرت باروری و تغییر زمان بلوغ شوند.این مواد همچنین می‌توانند در اختلال تکامل عصبی و چاقی دوران کودکی نقش داشته باشند.

نیتریت ها و نیترات ها: افزودن مستقیم این موارد به غذاها( گوشتهای فرآوری شده) به عنوان نگهدارنده یا تقویت رنگ این مواد با سرطان و اختلالات تیروئیدی ارتباط دارد.

برای کمک به کاهش مواجهه با این مواد، آکادمی متخصصان کودکان آمریکا به خانواده‌ها توصیه کنند بیشتر از میوه و سبزیجات تازه یا فریز شده به جای کنسرو استفاده کنند. همچنین ظروف پلاستیک نباید در مایکروفر یا ماشین ظرفشویی قرار داده شوند چرا که گرما می‌تواند  سبب ورود مواد شیمیایی به درون غذاها شود.

APPtechnical Report in Pediatrics July 2018

 منبع: نشریه نوین پزشکی/ شماره ۶۷۴/ ۱5 مرداد ۹۷ 

خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

افزودنی های غذایی و سلامت کودکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا