نکته های شنیدنی: بهداشت عمومی در دوران حاملگی

? نکته های شنیدنی ?

#بهداشت_عمومی

✅بهداشت عمومی دوران حاملگی، در تامین سلامت روانی مادر و جنین بسیار مهم است. مادران باردار، برای اینکه اختلالی در گردش خون آنها بوجود نیاید، باید از پوشیدن جورابهایی که کش لاستیکی دارند، خودداری کنند. مادران باردار حتماً لباسهای کتان یا پشمی ونخی بپوشند، بخصوص لباسهای زیر آنان حتماً و حتماً بایستی نخی باشد.

لباسهائی که مواد پلاستیکی در آنها بکار برده شده نه تنها برای زنان باردار، بلکه برای همه مضر می باشد. بسیار مشاهده می شود که بعضی از خانمها از یک نوع سردردهایی رنج می برند که به هیچ نوع داروئی جواب نمی دهند، ولی بعد از اینکه از لباسها و روسری های غیر پلاستیکی استفاده کردند، سردردشان بلافاصله خوب می شود، همچنین زنان باردار لباسهای تنگ وچسبان نپوشند که لباسهای تنگ و چسبان، میزان جریان خون را روی سطح پوست افزایش داده و ممکن است اعضای داخلی و بخصوص جنین با مشکل مواجه شود. پوشیدن کفشهای پاشنه کوتاه و پهن برای ایجاد تعادل در راه رفتن ضروری است. مادران باردار از بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنند و کمر خود را بیشتر از حد و با سرعت خم نکنند و مجبور نشوند در حالت خمودگی مشغول کار شوند.

زنان باردار می توانند ورزشهای سبک و همچنین، کارهای سبک منزل و خارج از منزل را انجام دهند و از هوای آزاد و تابش خورشید حداکثر استفاده را ببرند.

استراحت و خواب کافی، استحمام روزانه با آب نیمه گرم، مراقبت از دندانها و پستانها و جلوگیری از یبوست، از موارد دیگری هستند که مادران باردار باید به آن اهمیت بدهند. خوردن روزانه یک عدد گلابی و یا انجیر خیس شده همراه با آب آن برای جلوگیری از یبوست روش بسیار خوبی می باشد.

مسافرتهای طولانی و حضور در جاهای پر ازدحام برای مادران باردار مُضر می باشد.

?منبع: زناشویی، بارداری، تربیت –  تالیف:فرض الله قلیزاده، فریبا بیرامی – ، ص ۱۳۱و۱۳۲.

کدمطلب:970322  12pc‌ ‌ ‌


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

نکته های شنیدنی: بهداشت عمومی در دوران حاملگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا