نکته های شنیدنی: وراثت عارضی

? نکته های شنیدنی ?

#وراثت_عارضی

❇️وراثت عارضی به خصوصیاتی گفته می شود که در شرایط خاص و به خصوصی به کودک انتقال پیدا میکند. یعنی درهنگام مقاربت که انعقاد نطفه صورت می گیرد، پدر یا مادر ویا هردو به یک حالت بخصوصی مبتلا شده باشند،مانند مستی، یا تصورات ذهنی که زن وشوهر در هنگام عمل جنسی و تشکیل نطفه داشته باشند و یا همچنین شرایط محیطی که در آن مقاربت صورت می گیرد(مانند رنگ اطلاق،میزان دما،رطوبت، اکسیژن وسایر گازها، عکس ها، تابلوها و صداهای موجود در محیط و غیره) می توانند به کودک منتقل شود.
پس برای فرزند سالم و صالح داشتن، بابستی در هنگام آمیزش جنسی،ت صویر ذهنی کودکی سالم و صالح را ایجاد کرد و در کنار آن سایر مسائلی که گفته می شود،مراعات کرد تا به اهداف ایجاد نسل سالم دست یافت. به همین جهت در دین مقدس اسلام دستور داده شده که زمان و مکان مناسبی برای روابط جنسی انتخاب شود. بهترین زمان یکی دو ساعت قبل از اذان صبح انتخاب شده، در آن زمان اکسیژن فعّال، یونهای مثبت زیاد هستند و مهم تر از همه پرانا یا عامل حیات در آن زمان بیشتر فعّال است. فرد در طول شب خوابیده و خستگی روحی و جسمی از او خارج شده و اکثر سموم بخصوص اسید لاکتیک از بدن دفع شده و بدن کاملاً سرحال است.
روابط جنسی اول شب نکوهید شده است، زیرا در آن زمان فرد خسته از فعالیت جسمانی روزانه است، یون های منفی هوا یک نوع خستگی روانی در فرد ابجاد می کند، اسید لاکتیک و سایر سموم در بدن جمع شده و اکثراً معده پراز غذاست و جریان خون بیشتر در معده است و همه اینها دست به دست هم داده و باعث می شوند که اگر انعقاد نطفه ای صورت گیرد، آن کودک از شادابی کامل برخوردار نباشد.

?منبع: زناشویی، بارداری، تربیت – تالیف:فرض الله قلیزاده، فریبا بیرامی – ، ص۵۵و۵۶.

کدمطلب:‌ 970322 9pc‌ ‌ ‌


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

نوشته های مشابه

نکته های شنیدنی: وراثت عارضی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا