اثر تکنولوژی بر میزان باروری

?نکته های شنیدنی

#اثر_تکنولوژی_بر_میزان_باروری

توسعه سریع علم و تکنولوژی و پیشرفت در صنعت برق، موجودات زنده و انسان را تحت تابش طیف وسیعی از میدان های الکترومغناطیسی حاصل از وسایل برقی، از جمله خطوط انتقال نیروی برق با ولتاژ زیاد، کامپیوتر شخصی، فر برقی تلویزیون، یخچال و غیره قرار داده است.

آنتن های BTS تلفن همراه نیز به دلیل آن که تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند، برای انسان خطر ساز هستند و قرار گرفتن در معرض امواج این آنتن ها برای مدت طولانی و در فواصل کوتاه خطرناک است و عوارض ثابت شده ای از جمله سردرد، سرگیجه، افزایش فشار خون، مشکلات و تحریکات عصبی برای فرد به وجود می‌آورد.

از طرفی این امواج می‌توانند بر تولید نطفه تأثيرگذار باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد تغییر فرکانس های موجود در امواج، روی تعداد نطفه تأثير دارد.

در نتیجه در افرادی که بیشتر در معرض آلودگی های صوتی و غیر صوتی قرار می‌گیرند، امکان ناباروری بیشتر خواهد بود.

همچنین کاربرد روز افزون تلفن‌های همراه در زندگی روزمره انسان و انتشار برخی گزارش هاي علمی در مورد اثرات نامطلوب امواج ساطع شده از آنها، بر برخی فرآيندهاي رشد و نمو، نظير عملکرد سیستم عصبی مرکزی، باعث نگرانی‌های بسیاری در مورد اثرات احتمالی این امواج بر سلامت انسان شده است.

اثرات امواج الکترومغناطیس با فرکانس پایین بر غدد تناسلی و باروری توسط پژوهشگران بسیاری مورد مطالعه قرار گرفته است که نتایج این تحقیقات بیانگر افزایش هیپرپلوئیدی ناشی از القای شیمیایی در تخمک های پستانداران،

کاهش باروری، اختلال در تولید اسپرم و کاهش تعداد جنین های زنده در موش و افزایش موقعیت تولید مثل در پرندگان می باشد.

رایانه های کیفی نیز به عنوان یکی از منابع میدان های الکترو مغناطیسی شناخته

شده اند.

بسیاری از افراد رایانه ها را موقع استفاده، روی پاهای خود قرار می‌دهند.

به تازگی گزارش هایی در مورد خطرات گرمایی گذاشتن رایانه های کیفی روی پاها، به صورت سوختگی سطحی ناحیه ران و یا سوختگی های دستگاه تولید مثل در مردان‌ منتشر شده است.

مطالعه ای که در سال 2005 میلادی روی تغییرات درجه حرارت کیسه بیضه در هنگام استفاده از رایانه های کیفی روی پاها صورت گرفته است، نشان می‌دهد که این نوع استفاده از رایانه کیفی به ویژه در نوجوانان و جوانان ممکن است به بروز اختلالات به ويژه در اسپرماتوژنز منتهی شود.

به علاوه میدان های مغناطیسی ناشی از رایانه های کیفی می‌توانند از طریق تأثير بر میزان تحرک اسپرم ها، قابلیت های تولید مثل را دچار اختلال نمایند.

?بنابراین استفاده از تکنولوژی زمانی برای انسان مفید است كه سلامت روانی و جسمی را به مخاطره نیاندازد.

?منبع: نگاهی نو به سلامت باروری، صفحه 100و 98.

کدمطلب:970619 7PC


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا