توجه به طب اسلامی ایرانی سبب پیشرفت سلامت کشور می‌شود

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: توجه به شاخصه‌های سبک زندگی سالم عامل پیشرفت سلامت در کشورهای توسعه‌یافته بوده است و ما برای رسیدن به این هدف باید به‌سمت دانسته‌های طب سنتی حرکت کنیم.

رضایی‌زاده رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اثرگذاری طب سنتی در ارتقاء سطح سلامت جامعه، اظهار کرد: بر اساس مقالات، پیشرفت و توسعه اتفاق‌افتاده در حوزه سلامت کشورهای توسعه‌یافته و موفق همراه با پیشرفت و توسعه علم پزشکی نبوده است.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد پیشرفت حوزه سلامت کشورهای موفق در این زمینه بعد از اجرای سراسری واکسیناسیون یا طرح‌های سراسری دیگر نبوده است بلکه بر اساس ارتقای سطح سواد سلامت جامعه و تغییرات در مؤلفه‌های سبک زندگی بوده است.

رضایی‌زاده ادامه داد: آنچه حائز اهمیت است، توجه به شاخصه‌های سبک زندگی سالم است و این مسئله ارتباطی با آموزش‌های خودمراقبتی پزشکی نوین ندارد.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: کشورهایی که از نظر سطح سلامت بهبود یافته‌اند از نظر شاخص درآمدهای اقتصادی نیز ارتقاء پیدا کرده‌اند، با این شرایط برای اینکه به چنین اهدافی دست پیدا کنیم باید به‌سمت مهمترین قابلیت کنونی که همان دانسته‌های طب سنتی است حرکت کنیم.

 

کدمطلب:A98022523


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا