مافیای دارویی مانع از گسترش طب اسلامی – ایرانی است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

مافیای دارویی مانع از گسترش طب اسلامی – ایرانی است

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: بسیاری از داروخانه های کشورهای اروپایی اولین گزینه درمانی آنها اعطای داروی گیاهی به مردم به جای داروی شیمیایی است در حالی که توصیه مافیای داروسازی به کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته استفاده مکرر از داروهای شیمایی است.

اصغر سلیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، گفت: کارکرد طب سنتی در گذشتگان ما در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها نشان دهنده اصولی و تاثیرگذار بودن آن است. بسیاری از کتاب¬های پایه پزشکی که در دنیا تدریس شده و تدریس می شود، برگرفته از علوم طب اسلامی و سنتی است که توسط بزرگان ما در جهان اسلام از قرن ها پیش جای قابل توجهی در دانشگاه های جهان غرب باز کرده است که از نمونه آن می توان به کتابهای طبی بوعلی سینا اشاره کرد.
وی دراین باره افزود: روایات متعدد در طب الرضا؛ طب الصادق و طب النبی که از سوی بزرگان دینی به ما رسیده به این مهم اشاره می کند که بسیاری از بیماری ها با استفاده از طب اسلامی قابل درمان است از این رود با توجه به اینکه روایت های دینی معتبر بر این موضوع تاکید دارند که درمان کلیه بیماری¬ها در طبیعت نهفته است. شناخت از طبیعت و استفاده از داروهای طبیعی بسیار مهم و حیاتی است. شناخت داروهای گیاهی، انجام فعالیت های آزمایشی و پژوهشی بر روی آنها در دوره پیشرفت علم می تواند باب¬های بسیار خوبی را در پیشگیری و درمان به روی ما باز کند لذا توجه به این امر در کنار اهتمام به آموزش آداب واحکام اسلامی در سبک زندگی اسلامی – ایرانی می تواند مانع گسترش یا افزایش بیماری¬ها در بین مردم شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دستورات دینی و سبک زندگی اسلامی بر موارد بیماری زایی چون استرس و تغذیه نادرست تاکید دارد، لذا دوری از استرس و توجه به آداب غذا خوردن به عنوان منشاء بسیاری از بیماری ها در طب اسلامی – ایرانی باید با دقت دنبال شود و مردم تحت آموزش های لازم در کاهش هیجانات و فشارهای روحی و روانی قرار بگیرند تا مانع ایجاد بسیاری از بیماریها شویم. در حالی که کشورهای صاحب قدرت و سازندگان داروی شیمیایی به دنبال افزایش استیلای خود بر کشورهای جهان سوم و صادرات داروی خود به این کشورها هستند، در کشورهای اروپایی توجه و اقبال مردم به سمت استفاده از داروهای گیاهی و دوری از مصرف داروهای شیمیایی معطوف شده است. بسیاری از داروخانه های کشورهای اروپایی اولین گزینه درمانی آنها اعطای داروی گیاهی به مردم به جای داروی شیمیایی است در حالی که توصیه مافیای داروسازی به کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته استفاده مکرر از داروهای شیمایی است.
وی دراین باره توضیح داد: راه اندازی دانشکده های طب اسلامی ایرانی و تصویب بودجه های لازم در راستای افزایش پژوهش های ضرروی الزامات رشد و توسعه طب اسلامی – پزشکی است از این جهت همکاری دولت و مجلس در تصویب قوانین مورد نیاز بسیار ضروری است. آنچه می تواند کمک کننده ما دراین بخش باشد الزام و اعتقاد مسوولین به نجات بخش بودن و حیات آفرینی استفاده از داروهای گیاهی است که با تصویب بودجه و ایجاد بسترهای لازم برای متخصصین امر فراهم می شود.
اصغر سلیمی اظهار داشت: همکاری دولت با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهم است. متاسفانه به نظر می رسد مجلس و دولت هنوز اهمیت این موضوع را درک نکرده اند از این جهت تصویب قوانین لازم در پوشش های بیمه ای، حمایت های پژوهشی، قانونی و اجتماعی از حکما و اطبای طب اسلامی – ایرانی مهمترین مولفه های گسترش طب اسلامی به شمار می رود. از سوی دیگر دولت و مجلس باید با حمایت های ویژه در دوران سخت اقتصادی زمینه حمایت از بیماران در خرید داروهای گیاهی را فراهم کنند چراکه تهیه داروهای گیاهی سخت، هزینه بر و قیمت تمام شده بالایی دارد لذا حمایت بیمه ای باید جدی گرفته شود

کدمطلب:  DA98062501


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا