خصوصیات افراد سوداوی

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد:

بروز لکه های تیره و سوزش سر معده از خصوصیات افراد سوداوی است

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افسردگی، گوشه گیری و کم جوشیدن با دیگران، سوزش سر معده و زیر جناغ، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، اشتهای کاذب و خرده خواری، پرمویی و بروز لکه های تیره در پوست از خصوصیات افراد سوداوی است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، روشنک قدس درباره مزاج سرد و خشک اظهار داشت: چهره این افراد تیره و پوستشان خشک و بی طراوت است. (سیاهی خون و غلظت آن) از علائم دیگر آن است.

به گفته وی زیادی فکر و خیال و نگرانی نسبت به مطالبی که در اطرافشان می گذرد و خواب های آشفته و تیره و تار، از مشکلات این افراد است. به علت سرعت فکر در بین این افراد، شاعران و هنرمندان که سردمزاج هستند، بیشتر دچار عوارض می شوند.

در صورتی که روش زندگی و تغذیه این افراد تصحیح نشود، دچار مشکلات روحی و روانی جدی می شوند. رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشتت: افسردگی، گوشه گیری و کم جوشیدن با دیگران از خصوصیات افراد سوداوی است. سوزش سر معده و زیر جناغ، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، اشتهای کاذب و خرده خواری، پرمویی و بروز لکه های تیره در پوست در این افراد شایع است.

قدس یادآور شد: این افراد در فصل بهار از وضعیت تعادل بهتری برخوردار می شوند و در فصل پاییز بیماری هایشان شدت پیدا می کند. وی عنوان کرد: از غذاهای مفید برای مزاج سرد و خشک می توان به گوشت بره، کبوتر، مرغ محلی فربه، تخم مرغ محلی، گندم، سیب، گلابی، طالبی، به، انگور،آب نارگیل و در صورتی که از برنج استفاده می کنند حتماً همراه آن از شوید، زیره و زعفران استفاده شود. رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: سبزی های گرم مانند نعناع، ریحان، ترخون، تره، ساقه کرفس، شلغم، ترب، هویج، عسل، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران، زیره و استفاده از بذرهای ملین مانند قدومه شیرازی، خاکشی، تخم ریحان برای این افراد بسیار مفید است. وی ادامه داد: سالاد فصل با مقداری جوانه گندم، توت، کشمش، انجیر، خرما، پسته، فندق، نان سنگک با تخم رازیانه و کره محلی مصرف شود. قدس خاطر نشان کرد: از غذاهای مضر برای مزاج سرد و خشک می توان گوشت گاو، گوشت گوساله، ماهی شور، ماهی دودی، سوسیس، کالباس، گل کلم، بادنجان، قارچ، گوجه فرنگی، لیمو ترش و آبلیمو، آبغوره، سرکه، نمک زیاد، غذاهای مانده، پنیر شور، لوبیا سبز، ذرت، عدس، پرتقال، انار ترش، ماست، کشک، چای فرآوری شده، گریپ فروت، میوه های ترش و انواع سس را نام برد.

 

 منبع: ماهنامه عسل درمانی/ شماره 16/ تابستان 95 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا