نکته های شنیدنی: بیماری ام الصبيان که سبب آن نوشیدن بیش از حد شیر توسط نوزاد است

#بیماری_ام_الصبیان

☑ام الصبيان” که همدم مادرزادی (قرین ولادی) نیز نامیده میشود عارضه ای خاص است که این عارضه در مرحله اول زندگی کودکان ظاهر می شود و از نشانه های آن فریاد و یا ترس شدید در هنگام خواب و تب بالا به علت کم خوابی است واز دهان کودک بویی نا خوشایند به مشام رسد و سبب آن نوشیدن بیش از حد شیر توسط نوزاد است به گونه ای که معده او قادر به هضم آن نباشد.

درمان این عارضه با اصلاح وضعیت شیر خوردن کودک وبهترین علاج برای این حالت استفاده از تریاق کبیر است.

?رطوبت عارضه در گوش کودکان

در اینجا به ذکر سیلان رطوبت در گوش کودکان می پردازیم و این عارضه در مرحله نخست از دندان های آنان و از رطوبت مغز ناشی می شود.

درمان آن با تهیه فتیله ای از پارچه صورت می گیرد که باید ان را وارد گوش کودکان نمود و پس از این که پارچه مذکور ترشحات گوش را جذب نمود باید آن را بیرون آورده و یکی دیگر جای آن گذاشت و بدین گونه به تدریج گوش کودک به طور کامل بهبودی مییابد، و اگر درمان نشد باید پشمینه ای آغشته با زاج مذاب تهیه کرده و آن را در گوش نهاد تا رطوبت آن خشک شود، و یا این که اندکی زعفران و نطرون ” را در کمی آب و سرکه حل نموده و قطره آن را در گوش چکانند.

پی نوشت: نطرون:بوره ارمنی

منبع: رساله پزشکی کودکان، ترجمه دکتر احسان مقدس، ص۳۸-۳۹

کد مطلب: 960930  2pc

نکته های شنیدنی: بیماری ام الصبيان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا