تدابیر و توصیه هایی حکیمانه در پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

آنفولانزا و سرماخوردگی رایج ترین بیماری روزهای سرد پاییز و زمستان است که اگر برای پیشگیری و درمان آن به موقع اقدام نشود عاملی خواهند بود برای پیشروی و تشدید بیماری حتی مرگ. بنابراین بهتر است ضمن رعایت توصیه های پیشگیرانه، زمانی هم که علائم آنفولانزا و یا سرماخوردگی را در خود احساس می کنید به دنبال راه هایی برای بهبود سریع آن باشید.

سازمان جهانی بهداشت هیچ درمانی را برای آنفولانزا و سرماخوردگی ارائه ننموده است لذا ما انتظار ارائه درمان پزشکی نداریم.

و با توجه به اینکه ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی دائماً تغییر می یابند لذا اگر واکسنی برای پیشگیری پیشنهاد شود باید طبیب حاذق بداند که محیط ما به کدام ویروس آلوده است و واکسن مورد نظر برای پیشگیری همان ویروس انتخاب شود!

علائم سرماخوردگی و آنفولانزا:

سرماخوردگی معمولأ با سوزش و درد گلو آغاز می شود و با سرفه، آبریزش بینی و بعضی مواقع با خروج خلط ادامه پیدا می کند.

بر خلاف سرماخوردگی معمولی، بزرگسالان و کودکان مبتلا به آنفولانزا به طور کلی تب دارند.

بیماری آنفولانزا به طور ناگهانی آغاز می شود و با علائمی همچون تب، صورت برافروخته، درد بدن و فقدان انرژی مشخص می شود. برخی از مردم علائم سیستمیک و سرگیجه یا استفراغ دارند.

بي اثر شدن آنتي بيوتيك ها:

ضمناً نظر به مصرف آنتي بيوتيك در بسیاری از مرغداري ها همانگونه که در مصاحبه ایرنا با مسئولین دانشگاه علوم پزشكي شيراز (اینجا کلیک کنید) مطرح شده بود مصرف بي رويه و نادرست آنتي بيوتيك در مرغداري ها باعث شده است مردم به داروهای آنتی بیوتیک مقاوم شوند و این مقاومت ميكروبي كه در نتيجه بي اثر شدن آنتي بيوتيك ها به وجود مي آيد خطري است كه مي تواند سلامت مردم را تهديد كند.

پیشگیری آنفولانزا و سرماخوردگی:

ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه در فصل سرما (اینجا کلیک کنید) که در توصیه های بهداشتی قبلاً درج شده است موارد ذیل توصیه می شود:

1- داشتن یک سیستم ایمنی قوی و کارآمد سبب پیشگیری از ابتلا به بیماریهای آنفولانزا و سرماخوردگی می گردد لذا مصرف روزانه عسل به ویژه در فصول سرد که این بیماریها بیشتر شایع هستند، توصیه می گردد.

2- انجام حجامت عام به عنوان اقدامی پیشگیرانه.

3- استنشاق آب نمک یا جوش شیرین یا مخلوط هر دو

4- تغذیه سالم را همواره رعایت نمایید تا بدنی قوی داشته باشید.

تدابیر درمانی آنفولانزا و سرماخوردگی:

1- مصرف روزانه عسل

2- انجام حجامت عام و سبک به عنوان اقدامی درمانی در مبتلایان به بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی و همچنین انجام بادکش گرم توصیه می شود.

3- استنشاق آب نمک یا جوش شیرین یا مخلوط هر دو

4- یکی از توصیه های نافع در درمان بیماری آنفولانزا خوردن اسفند به مدت هفت شب می باشد.

اگر بیمار بزرگسال است شبها یک قاشق غذاخوری و اگر زیر 12 سال باشد یک قاشق مربا خوری اسفند را در دهان بریزند و با آب قورت دهند.

همچنین برای کودکانی که غذا می خورند یک قاشق مربا خوری اسفند را داخل یک لیوان آب ولرم یا آب جوش بریزید و بعد از ده دقیقه آنرا صاف کنید و از آن آب را میل کنند.

تذکر: در حالت سرماخوردگی مصرف اسفند نصف مقادیر فوق توصیه می شود.

5- هر چهار ساعت یک قاشق غذاخوری مخلوط سیاه دانه و عسل در زمان بیداری مصرف نمایید.

برای تهیه این ترکیب شفاء بخش 50 گرم سیاه دانه را بکوبید (نه با آسیاب) و با 300 گرم عسل زنبوری چند گیاهی مخلوط کنید. (یا کد 118 را می توانید از عطاریهای مورد تایید موسسه احیای سلامت نیز تهیه نمایید)

6- بخور جوش شیرین

7- آش مخصوص سرماخوردگی

که طرز تهیه آن در سایت احیای سلامت قبلاً درج شده است (اینجا کلیک کنید)

کدمطلب: Dr98090701

تدوین:هیات تحریریه احیای سلامت


نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام،خسته نباشید من یه سوال خدمتتون دارم لطفا اگه میشه جوابمو بدین.من یه گلو دردی گرفتم بعضی سالها میاد سراغم بعدش سرفه شدید میگیرم دکترا گفتن حساسیته میخواستم ببینم الان چجوری میتونم درمانش کنم در ضمن الانم دارم دارو مصرف میکنم

    1. با سلام و احترام
      لطفاً برای عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود؛ شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید.
      09907600160
      گروه مديريت سايت

  2. سلام و عرض ادب
    اینجا گفته شده ترکیب عسل و سیاه دانه هر 4ساعت یک قاشق غذاخوری .
    یعنی در هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا این ترکیب خورده شود ؟
    آیا خوردن عسل در موقع سرماخوردگی ضرر ندارد ؟
    یعنی سرماخوردگی رو بدتر نمیکند ؟

    1. با سلام و احترام
      مصرف عسل برای هر بیماری درمان میباشد و منع مصرفی هم ندارد
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا