نکته های شنیدنی: تغذیه مادر

? نکته های شنیدنی ?

#تغذیه مادر

❇️جنین در رحم مادر، غذای خود را از بدن مادر تامین می کند و غذاهایی که مادر می خورد، تاثیر مستقیم بر روی جنین می گذارد.

رشد طبیعی جنین در رحم مادر، به شرایط محیط رحم و تغذیه ی کافی مادر بستگی دارد. بنابراین مادران باردار برای این که کودکانشان از سلامت برخوردار باشند، باید در این دوران از تغذیه ی کافی و رژیم غذایی مناسب و حلال استفاده کنند.
مطالعات نشان می دهد که بسیاری از عقب ماندگیهای ذهنی از سوء تغذیه و تغذیه ی نامناسب، در رشد جسمی، مغزی و عصبی جنین نیز عقب افتادگی هایی ایجاد می کند.
در تحقیقاتی دیگر ثابت شده، مادرانی که تغذیه ی مناسبی ندارند، بیشتر با مشکلاتی نظیر کم خونی، مسمومیت حاملگی،سقط جنین، نارس زایی،مرده زایی و زایمانهای طولانی مواجهند و کودک آنان معمولاً کم وزن، با رشد مغزی ناقص بدنیا می آید.
(که معمولاً امواج مغزی ناهنجاری دارند) عدم مقاومت در مقابل بیماری هایی چون برونشیت، ذات الریه و مرگ و میر زیاد در سال اول زندگی چنین کودکانی شایع است.

✳️تغذیه مادر

نه تنها در دوران بارداری، بلکه در دوران قبل از حاملگی به خصوص در دوران بلوغ و حتی تغذیه ی مادران خانمهای باردار نیز در سالم بودن جنین اهمیت دارد.
در تغذیه، بایستی توجه داشت که مواد مورد نیاز بدن (پروتئینها، قندها، چربیها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب بدن) را باید از طریق تغذیه ی سالم و مواد طبیعی بدست آورد.

منبع: ?منبع: زناشویی، بارداری، تربیت –  تالیف:فرض الله قلیزاده، فریبا بیرامی – ، ص ۷۹و۸۰.

کدمطلب:970322 26pc‌ ‌ ‌

نوشته های مشابه

خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

نکته های شنیدنی: تغذیه مادر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا