آیا می دانید که خوردن نان سبوس دار باعث سیری واقعی شده و چاق کننده نیست!

مواد غذایی مقوی و دارای ریز مغذی مانند نان های سبوس دار همچون نان سنگک باعث می شود با حجم کمتری از غذا، افراد سیر شوند و سلول ها به سیری واقعی برسند و در نتیجه از چاقی جلوگیری شود.
برنج و آردی که سبوسشان گرفته می شود، در واقع ریز مغذی های بسیار مفید آن گرفته می شود که باعث می شود حجم زیادی از غذا خورده شده، ولی ریز مغذی ها به اندازه کافی به سلول ها نرسد، درنتیجه سلول ها همیشه گرسنه هستند و این امر سبب می شود رفتارهای عجیب در غذا خوردن پیدا شود و اشتهای کاذب پدید آید که به علت گرسنگی سلولی است.

(مشابه همان اتفاقی که به دنبال خوردن پفک و چیپس در بدن کودکان اتفاق می افتد) خیلی وقت ها مشاهده می شود علی رغم خوردن غذای برنجی، باز افراد احساس گرسنگی می کنند و می گویند ته دلمان خالی است که این نشان از ناقص بودن ترکیب غذای مصرفی شماست که باعث گرسنه ماندن سلول ها شده است.
توصیه می شود از ترکیب مواد غذایی مغذی میل کنید تا به یک سیری واقعی دست یابید.

 

تذکر : همیشه سلامت در کم خوردن است. توصیه می شود به جای پرخوری، حجم کمی از مواد غذایی میل کنید، ولی غذای خوب، مقوی و پر انرژی بخورید، مانند گوشت گوسفندی پر چرب و نان های سبوس دار به جای نان و برنج بدون سبوس.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام . بنده حقیر ، جو رو خریداری میکنم بعد از تمیز کرذن و آرد شدن در آسیاب نزدیک در نقطه ای از شهر یا روستا . نان درست میکنم با سبوس کامل و نمک طبیعی سنگ یا دریاچه ارومیه. درست است که اندکی کلفت میشود اما از نظر بنده بهتراست . از مردم هم میخواهم که از این شیوه استفاده کنند . البته گندم را هم به این روش درست میکنم

  2. با عرض سلام و تشکر زیاد از زحمات شما
    نانوایی ها سبوس گندم دارند، اگر سبوس گندم را از نانوایی ها تهیه کنیم و جداگانه یا همراه نان از آن استفاده کنیم مفید است؟

    لطفا به لینک زیر هم دقت بفرمایید:
    https://www.yjc.ir/fa/news/6222703/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%BA%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%BA%D8%B0%D8%A7-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF

    1. باسلام و احترام
      توصیه می کنیم از جایی نان محلی تهیه نمایید که آرد آن نیز سالم و همراه سبوس باشد.
      برای تهیه سبوس هم از جای مطمئن تهیه کنید و مصرف محدود آن مانعی ندارد.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا