افتتاح سایت طب واژه

بازدیدکنندگان فرهیخته

 با تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز 22 بهمن به عنوان هدیه ای به تمامی شما عزیزان سامانه ی نوپای (طب واژه) tebvaje.ir  افتتاح و راه اندازی می گردد.

پس از ارائه خدماتی نظیر راه اندازی سایت تلویزیونی اینترنتی «احیاء تی وی» گروه انفورماتیک و فنی سایت با همکاری مرکز پژوهشهای احیای طب جامع ایرانیان اقدام به راه اندازی سامانه ی هوشمندی نموده اند که دایره المعارفی از واژگان دشوار و اصطلاحات پزشکی طب جامع اسلامی- ایرانی است. این واژگان که از قاموس ها و فرهنگ های کهن فارسی- عربی در قرون 4 تا 7 هجری قمری گرد آوری شده دامنه ای وسیع داشته و بخش اعظم سؤالات دانش پژوهان، نسخه پژوهان و دوستداران متون کهن طبی فارسی و عربی را پاسخ گو است، اما به لحاظ نو پایی سامانه و آغاز این خدمت و وسعت دامنه تحقیق در این زمینه جای بسیاری از واژگان خالی است. کار گروه پژوهشی در این امر همچنان در گرد آوری و تبین این اصطلاحات تحقیق می کنند و از هیچ کوششی فروگذار نیست و به هر روی این سامانه همچنان در حال توسعه است.

اما شایان ذکر است؛ فرهیختگان و عالمان این حوزه ی ارزشمند می توانند با ثبت نام در این سامانه ها را در تکمیل اطلاعات یا ثبت کلمات جدید یاری و مساعدت کنند از پشتیبانی و توجه بزرگواران سپاسگزاریم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا