برخورد غیر منصفانه و غیرقانونی با یک صنف به دلیل خطای یک فرد از آن صنف؟!

برخورد غیر قانونی با یک صنف به دلیل خطای یک فرد از آن صنف! سیاست بازی است که دیگر نزد هیچ عقل سلیم و نفس منصفی قابل قبول نیست. متأسفانه یکی از مسئولین محترم وزارت بهداشت به بهانه عرضه برخی محصولات ناسالم و مضر توسط تعداد محدودی عطاری، اعلام نموده که در صدد جمع کردن و تعطیل نمودن کل عطاری ها و جایگزین کردن داروخانه های گیاهی هستند.

این رویه و برخورد اگر صحیح است پس باید تمام داروخانه ها و بیمارستانها و … را هم تعطیل کرد. زیرا همه روز چند برابر تعداد واحدهای متخلف عطاری در بیمارستانها و داروخانه ها کارهای خلاف قانون و غیر علمی صورت می گیرد و در بسیاری از داروخانه ها داروهای ممنوع، بدون نسخه پزشک؛ از جمله داروهای سقط جنین عرضه می گردد.

دواهای سقط جنین را در ادبیات طب سنتی «اسرار» می نامیدند و حکما و عطاران مکلف بودند که اصلاً نام این ترکیبات را به مردم نگویند و از کلمه اسرار و سر برای نام دوای سقط استفاده می نمودند چون احترام هیچ چیز به حرمت نفس انسانی نمی رسد. ولی اکنون نام داروی شایع و بی خطر سقط جنین را همه مردم به راحتی از اینترنت می گیرند و به داروخانه مراجعه نموده و به ازای مبلغ ناچیزی داروی (M.P) را می گیرند و خودشان استفاده می نمایند.

زمان این برخوردهای غیر عالمانه و این گونه سیاست بازی ها دیگر گذشته است و طرفداران میلیونی طب اسلامی ایرانی با چشم باز و با بصیرت کامل این گونه حرفها و برخوردها را رصد می کنند.

به مسئولین محترم وزارت بهداشت اعلام می کنیم که یک عطار خطا می کند با آن یک نفر خطاکار باید برخورد کنید و نباید با بی انصافی کل صنف عطاران را زیر سوال ببرید.

عطاری ها باید به عنوان بازوان قدرتمند و مورد اعتماد طب اسلامی ایرانی باشند و هر روز در راستای رشد و تعالی و خدمت رسانی به مردم قدم بردارند.

عطاری ها از قدیم مرکز عرصه دوا بوده اند و از آنجا که ادویه جات همان دواجات هستند یعنی بطور مثال زمانی که غذایی بنام کباب کوبیده عرضه می شود باید کنارش سماق به عنوان دوا آنرا غذای دوایی کند.

دوا و ادویه ای که مصرف معمول آن هیچ عارضه ای برای افراد نداشته است. در حالیکه داروخانه ها محل عرضه دارو هستند. داروهایی که با گرفتن یک عصاره از ترکیبات گیاهی و ساختن مشابه شیمیایی آن، به ترکیباتی خطرناک تبدیل شده اند که استفاده از آنها حتی حدود چند روز فرد را با مسمومیت حاد مواجه می کند.

ما طرفداران میلیونی طب اسلامی ایرانی و عطاری ها به مسئولین محترم وزارت بهداشت توصیه می کنیم که به جای این برخوردهای سیاست بازانه، به فکر نظارت دقیق تر بر متخلفان واقعی عرصه سلامت باشند تا جان و روان مردم از آسیب ها در امان بماند. والسلام من تبع الهدی

 مجموعه احیای سلامت

پی نوشت 30 دی ماه 1395: 

متاسفانه مجدداً  شب گذشته برای تخریب عطاریها در خبر صدا و سیما از برخورد با یک عطاری متخلف گزارشی پخش شده است، بسیار جای تامل است که حتی اگر این عطاری متخلف هم باشد، چرا در صدا و سیما، تخلف ایشان رسانه ای می شود ولی خبری از تخلف های داورخانه های متخلف پخش نمی گردد!!

فرد متهم اگر متخلف است، بعد از اثبات در مراجع قضایی و قانونی، بنابر حکم صادره مجازات می شود. چرا باید همه عطاریهای کشور بخاطر وجهه عطاری و اشتباه رسانه ای نگرانی داشته باشند!!

خوب است مردم هوشیار با تماس با روابط عمومی صدا و سیما این نکته را به تولید کنندگان “خبر بیست و سی” اعلام نمایند.

تلفن روابط عمومی تهران: 162

 شماره گویای روابط عمومی: ۲۷۸۶۲۰۰۰

 پیامک روابط عمومی شبکه دو: ۳۰۰۰۰۲

 پست الکترونیک: sima2@irib.ir

atari-telegram

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. اگر وزارت بهداشت اقدام در براندازی یا تسلط بر طب ایرانی و اسلامی کند که نیت انان جز انحراف در این مکتب که هزاران سال است اجداد ما ان را حفظ کردن و به سبب بی کفایت نظام قاجار و پهلوی بوده فراموش شده و چند سالی است حکما ان را احیا کردن ملت اسلامی ایران سکوت نکرده و قیامی عاشورایی خواهند کرد
    ای پرسنل وزرات بهداشت ایا از بیت المال اسلام روزی نمیخورین؟چرا با طب اسلامی مجادله میکنید؟چرا میخاید همه ساختار مملکت اسلام را زیر سیطره غرب و ناتو و دشمنان اسلام ببرید؟مرکز طب خیر اندیش بستید اما هرگز این علم را در قلب مردم نخواهید بست هرچند هزاران روانشناس و متفکر پلید الان دارن برنامه ریزی میکنن نفاق کنند بین ما
    کم ادم میکشید با داروهای شیمیایی و تشخیص های اشتباهتان؟وزیر بهداشت گفت پزشک با معدل زیر10طبابت میکند برید اونا رو جمع کنید

  2. بسم الله

    خیلی عصبانی شدم
    ما این حرف رو محکوم می کنیم و ان شاءالله اجازه نمی دهیم چنین استبدادی انجام بشود مگر حکومت زور شده که هم واکسن اجباری باشد هم دسترسی به عطاری نداشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا