دیابت بیخ گوش شماست/ رابطه دیابت با سوسیس و كالباس

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بیش از حد فراورده های گوشتی می تواند زمینه بروز بیماری هایی همچون دیابت و نقرس را فراهم کند.
پیام فرح بخش فارسی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: دیابت نوع 2( اکتسابی)، عارضه ای است که معمولا در سنین بالای 30 سال شایع بوده و فقدان پاسخگویی مناسب سلول ها به انسولین ترشح شده از لوزالمعده منجر به بروز این بیماری می شود.

وی در خصوص ارتباط بیماری دیابت نوع 2 با شیوه ناسالم زندگی،ابراز داشت: اضافه وزن ناشی از مصرف غذاهای چرب و شیرین به صورت غیر مستقیم عاملی برای دیابت اکتسابی است. همچنین عدم فعالیت فیزیکی و سابقه ژنتیکی از جمله عواملیست که می تواند فرد را در معرض این بیماری قرار دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص رابطه علت و معلولی مصرف گوشت قرمز با دیابت اکتسابی، تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز به تنهایی منجر به بیماری دیابت نشده اما به دلیل دارابودن چربی های زیاد، مصرف بیش از حد آن می تواند در درازمدت، فرد را با مشکل اضافه وزن و در نهایت دیابت نوع 2 مواجه کند.

وی در رابطه با عوارض دیگر مصرف بیش از حد گوشت قرمز، اذعان کرد: مهمترین عارضه گوشت قرمز، بالا بردن اسید اوریک بوده که به دلیل پروتیین بالا، اضافه بار کلیوی به فرد تحمیل کرده و در نهایت منجر به بیماری نقرس می شود.

فرح بخش با بیان اینکه اکنون سن خطر ابتلا به بیماری دیابت کاهش یافته است، عنوان کرد: در گذشته این عارضه تنها افراد بالای چهل سال را درگیر می کرد، اما متاسفانه امروزه با گسترش اضافه وزن در بین نوجوانان، شاهد افزایش شیوع این بیماری در میان آنها هستیم.

وی نسبت به مصرف فراورده های گوشتی همچون سوسیس و کالباس هشدار داد و گفت: در این فراورده از مواد افزودنی نامطلوب استفاده می شود، بنابراین وجود این مواد مضر در بدن باعث عدم سازگاری و در نهایت منجر به عوارضی همچون مشکلات قلبی عروقی، فشار خون و دیابت می شود.

diabet-telegram

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان    

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا