روزانه 20 عدد انگور سیاه درشت و دانه‌دار یا مویز بخورید

در تابستان روزانه حداقل ۲۰ عدد انگور سیاه درشت و دانه‌دار مصرف کنند و در زمستان به دلیل محدودیت دسترسی به این میوه، مویز درشت و هسته‌دار را به همین تعداد مورد استفاده قرار دهند.

مصرف میوه و سبزیجات رنگی‌تر و تیره مثل مویز بخاطر خاصیت آنتی‌اکسیدان بالا میتواند موجب پیش‌گیری از بروز انواع سرطان، پیری، چروک شدن پوست و …شود.

به تمام افراد به خصوص زنان توصیه می‌شود در تابستان روزانه حداقل ۲۰ عدد انگور سیاه درشت و دانه‌دار مصرف کنند و در زمستان به دلیل محدودیت دسترسی به این میوه، مویز درشت و هسته‌دار را به همین تعداد مورد استفاده قرار دهند.
مویز و انگور سیاه دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند و مصرف آن از بروز پیری، چروک صورت و ابتلای فرد به انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند اما افراد باید توجه داشته باشند بیش از ۲۰ عدد این میوه را استفاده نکنند زیرا به دلیل حاوی بودن مقداری قند موجب افزایش قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت می‌شود.
مویز حاوی مقدار زیادی املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، منیزیم، هیدرات‌کربن و پروتئین است. مویز به خاطر داشتن کلسیم و فسفر سلول‌های مغز را تغذیه می‌کند و مذکور موجب تثبیت عناصر مورد نیاز بافت‌ها، نسوج و سلول‌های حافظه در مغز می‌شود.
با توجه به اینکه در بدن انسان واکنش‌های ناخواسته و خطرناک رخ می‌دهد که منجر به اکسیداسیون غیرعادی در بدن می‌شود و در نهایت باعث بروز پیری، سرطان و … در افراد می‌شود بنابراین مصرف مواد حاوی آنتی‌اکسیدان از قبیل سبزی، میوه، انگور سیاه، مویز و… می‌تواند از بروز این عوارض و بیماری‌ها در انسان جلوگیری کند اما افراد باید توجه داشته باشند هرکدام از این مواد غذایی باید تحت نظر متخصص تغذیه و به مقدار مشخص استفاده شود.

 

 مویز

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. (روزانه حداقل ۲۰ عدد انگور سیاه درشت و دانه‌دار مصرف کنند و در زمستان به دلیل محدودیت دسترسی به این میوه، مویز درشت و هسته‌دار را به همین تعداد مورد استفاده قرار دهند. اما افراد باید توجه داشته باشند بیش از ۲۰ عدد این میوه را استفاده نکنند زیرا به دلیل حاوی بودن مقداری قند موجب افزایش قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. )

    با خواندن مطالب گفته شده در بالا به یاد یکی از سکانسهای فیلمی افتادم که در آن خانومی میگفت که: (تصمیم گرفتم از این به بعد هر روز صبح 20 عدد مویز بخورم. و در مقابل پرسشی که از او میشد که چرا 21 عدد نمی خوری؟؟؟؟ جواب می داد که نه فقط 20 عدد!!!!!

    آنقدر که دیالوگهای آن فیلم اروپایی برایم عجیب بود صحبتهای به ظاهر علمی گفته شده در یکی از سایتهای مهم اطلاع رسانی طب اسلامی برایم عجیبتر بود….افرادی که اندک اطلاعاتی در مورد روایات طبی دارن حتما متوجه منظور من شده اند….لطفا  نقد خود را بر منبع این مطلب در سایت منتشر کنید.

  2. بیست و یک عدد مویز صبح ناشتا فرمایش امام علی علیه السلام است…

     

    ضمنا توجه داشته باشید در روایات سفارش میشه به تعداد فرد میوه مصرف بشه از یک و سه تا 21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا