طرز تهیه بستنی و یخ در بهشت

بستنی جزء شیرینی های اصیل تابستانی ایرانی است و اگر از شیر خوب و به روش سنتی تهیه شده باشد مورد تایید می باشد. مخصوصاً اگر دارای طبع صفراوی هستید راحت تر می توانید میل نمایید. برای درست کردن و تهیه بستنی می توانید خودتان عسل را با هر میزان شیرینی که دوست دارید،  بردارید و سپس با شیر گرم مخلوط کرده و مقداری زعفران، گلاب و صعلب به آن اضافه نمایید و در فریزر بگذارید تا آماده شود. می توانید مغزهایی مانند پسته و بادام را نیز به آن اضافه نمایید.
ضمناً بستنی و فالوده سالم را نیز باید به موقع و در فصل گرما مصرف نمود.
از یخ در بهشت های بازار نیز که یخ را خورد می کنند، استفاده نکنید، اگر بخواهید خودتان می توانید آب را شیرین کنید و از شهد مرباهای خانگی برای طعم دار کردن و رنگی کردن یخ در بهشتتان استفاده کنید، سپس آن را در یک ظرف ریخته و درب آن را ببندید و داخل فریزر بگذارید تا سرما از بیرون به آن بخورد و مقداری خودش را بگیرد و سفت شود و تبدیل به یخ در بهشت گردد.

تذکر : کسانی که دچار بیماری هایی مثل نزله، سینوزیت و MS هستند نباید زیاد از بستنی و نوشیدنیهای خیلی سرد استفاده کنند، مخصوصاً شب هنگام و موقع خواب.

‫۳۳ دیدگاه ها

      1. سلام.نمیشه با استاد از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرد؟
        می خوام بدونم عطر رو چه جوری تهیه میکنن؟و اینکه از چه گیاهانی میتونم عطر سرد بگیرم؟
        لطفا اگه ایمیل نمیکنین جوابشو اگه میشه همینجا ج بدین من چک میکنم

  1. سلام،تورو خدا يه سايت اموزش اشپزي هم بزاريد که توش غذاهاي مورد تاييد دکتر و طرز تهيه غذاهارو داشته باشه من که تا چندي پيش انواع غذاهارو درست ميکردم احساس ميکنم ديگه هيچي بلد نيستم اين تغيير خيلي برام سخته،کاش يه سايت با يه اشپز ماهر هم معرفي ميکرديد ، خدا دکتر روازاده رو براي ما حفظ کنه و عمري طولاني بهش بده که هر چي بگم کم گفتم

    1. بااجازه میخواستم بگم خانم عیوضی که توی تلویزیون گهگاه اشپزی میکنن میتونم بگم ازبقیه اشپزهای تلویزیون طبیعی ترین موادرووسالمترین روانتخاب میکنن.این نظرمنه البته..بهترین راه رواج سالم زیستی همین اموزش دادن غذاهای سالم توی برنامه های تلویزیونه که متاسفانه نمیدونم استقبال نمیشه ازش یااینکه دستهایی پشت پرده هست که نمیذاره طب سنتی توی تلویزیون فراگیرشه.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم از دکتر روازاده بخاطر زحمتهایی که برای اینجانب در مورد بیماری ام کشیدن کمال تشکرو قدردانی را بنمایم .البته در مورد درمان باید صبر و حوصله زیادی داشته باشی .در زمان 1 سال یکی از دوبیماری من درمان شد.باز هم از ایشان و تمامی همکارانشان تشکر می کنم.

  3. سلام خسته نباشی من به دستورهای غذایی دکتر خیلی اهمیت میدم وخیلی از این بابت ازدکترممنونم ولی تهیه محصولات دکتر مثلا سرکه محلی یا غیره به راحتی توفرشگاه پیدا نمی شه خواهش میکنم اگرامکانش هست توهرشهریک عطاری دایرکنندکه ما راحت بتونیم محصولات دکترروازاده راتهیه کنیم

  4. سلام خدمت اقای دکتر راوازاده ازاین بابت خیلی ناراحت هستم که چرا زودتر باشما اشنا نشدم امیدوارم که بیشترتلاش کنیدکه مردم شما روبهتربشناسند وکاری کنیدکه این شرکتهای تولید موادغذایی یامرغداریها اینقدربرای سودخود با جون مردم بازی نکنند امیدوارم محصولات شما به تولیدانبوه برسه تا ماراحت بتونیم. تهیه کنیم واقعا من وقتی که روغنم تمام میشه غصه ام میگیره که چطورتهیه کنم

  5. عضو شورای خبرگان طب اسلامی:
    43 بیمار مبتلا به ایدز با طب اسلامی درمان شده‌اند
    عضو شورای خبرگان اسلامی گفت: طب اسلامی در درمان هیچ بیماری عاجز نیست و تاکنون 43 بیمار ایدزی از طریق طب اسلامی درمان شده‌اند.
    خبرگزاری فارس: 43 بیمار مبتلا به ایدز با طب اسلامی درمان شده‌اند
    محمدحسین ناظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا طب سنتی همان طب اسلامی است، بیان کرد: طب اسلامی طبی جامع است که طب سنتی را در برگرفته و این طب از زبان انبیا است و در درمان هیچ بیماری عاجز نیست و هر نوع بیماری را درمان می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه این طب کاملا طبیعی است، افزود: شاخه طب اسلامی کاملا طبیعی است که نیمی از آن از جانب معصومین بوده و نیمی از این طب سنتی است و نمی‌توان گفت که در این طب خطا وجود ندارد و همانطور که در طب شیمیایی خطا وجود دارد در طب سنتی هم خطا است.

    عضو شورای خبرگان طب اسلامی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این طب می‌تواند تمام بیماری‌ها از جمله ام.اس را درمان کند، خاطرنشان کرد: طب سنتی در درمان هیچ بیماری عاجز نیست و ام.اس را اگر در مراحل اولیه تشخیص دهیم، قادر به درمان آن هستیم، اما اگر در مراحل بعدی باشد چون این بیماری مثل بیماری سرطان رفته رفته در بدن منتشر می‌شود، اگر به موقع تشخیص ندهیم، درمان آن مشکل است.

    وی با اشاره به اینکه در طب اسلامی تشخیص بیماری‌ها از طریق ظاهر است، بیان کرد: در این طب 90 درصد بیماری‌ها از طریق ظاهر و نبض، چهره، چشم و گوش تشخیص داده می‌شود و اگر انسان بتواند مزاج خود را به صورت متعادل نگه دارد، به بیماری صعب‌العلاجی مبتلا نخواهد شد.

    ناظری با اشاره به اینکه تاکنون 34 بیمار ایدز را با مدارک و شواهد کافی درمان کرده‌ایم، تاکید کرد: تاکنون 43 بیمار ایدزی با استفاده از این علم درمان شده‌اند و تمامی مدارک و شواهد این 43 نفر در دسترس است.

    انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

  6. درود به استاد وپدر علم طب سنتی امیدوارم همانطور که ارامش وسلامتی به زندگی ما ایرانیها دوباره اوردید باشجاعت و علمتون ….خداوندمتعال در دنیا ارامش ودر اخرت بهشت نصینتون بکند من دستانتون میبوسم جناب دکتر روازاده وهیچ جمله ای قادر به بیان این لطف شما در حق مانمیتونم ادا کنم باسپاس فراوان

  7. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر روازاده و تمامی همکارانشان

    چند روزی است که با آقای دکتر وسایت ایشان اشنا شدم و از ایشان بدلیل آگاه کردن مردم و زحمات زیادی که در این راه کشیدند تشکر میکنم.

  8. آقای دکتر صعلب .جالبه تا به امروز فکر می کردم که این ماده فوق العاده مضر هست برای نوع بشر.شما می خواهید بستی درست کنید که فقط از شیر پاستوریزه نباشه ولی توش مواد زاید دیگر باشد .فکر کنم استفاده از این ماده نه تنها برای معده مضر است بلکه …..

    1. باسلام و احترام
      صعلب نام یک گیاه است که از آن گیاه عصاره ای گرفته می شود که برای تهیه بستنی سنتی از آن استفاده می شود و ضرری ندارد.
      گروه مدیریت سایت

  9. سلام خیلی ممنون از زحماتتون
    من ک به همین روش بستنی درست کردم خیلی خوب بود، تقریبا هر نیم لیتر شیر یه قاشق مرباخوری صعلب میخواد
    اما ببخشید
    میگن صعلب برای بدن خیلی مضره و اگر هم میخوایم بستنی درست کنیم باید با تخم مرغ و…. باشه
    من بدم میاد تخم مرغ خام بریزم توی شیر وباهاش بستنی درست کنم
    میخواستم بدونم واقعا ازنظر آقای دکتر صعلب ضرری نداره؟

    1. باسلام و احترام
      صعلب نام یک گیاه است که از آن گیاه عصاره ای گرفته می شود که برای تهیه بستنی سنتی از آن استفاده می شود و ضرری ندارد.
      گروه مدیریت سایت

  10. سلام.همه چی در حد عالیست فقط من نمیدونم بباید به حرف های آقای دکتر اعتماد کنم یا خیر و اینکه نمیدونم این مواد برای بدن من سازگاری دارد یا خیر.از نظر اینکه من سردی ام یا گرمی ؟تریم یا خشکی؟

    1. با سلام و احترام
      همواره گفته ایم اولین شرط افزایش آگاهی شماست.
      سپس می توانید با چشم باز تصمیم بگیرید.
      در مورد مزاج شناسی نیز می توانید به مقالات مندرج در سایت مراجعه نمایید یا با یک پزشک طب سنتی مشورت نمایید.
      گروه مدیریت سایت

  11. با سلام
    ?بستنی عامل اصلی بیماریهای زیادیه و ربطی به سن خاص نداره

    ?دمای دهان حدود 37 درجه و دمای بستنی صفر درجه و این تغییر ناگهانی دما باعث آسیب به دندانها میشه?

    ?ورم و التهاب سینوسها که تبدیل به سینوزیت خواهد شد?

    ?ورم و التهاب لوزه در افراد مستعد ?

    ?بی حسی دریچه ورودی معده و در نتیجه ایجاد رفلاکس و بازگشت اسید معده به مری و سوزش سردل?

    ?اختلال در ترشح اسید معده و شیره های هاضم و در نتیجه بر هم خوردن نظم گوارش?

    ?کبد همسایه چسبیده به معده است و سرمای بستنی و آب یخ باعث سرد و منجمد شدن سلولهای کبد شده که اصطلاحا به اون کبد چرب میگویند که بدن برای دریافت همه بیماریها آماده میشه.?

    ⭕️فکر کنم تا همینجا تعریف از بستنی و یخ خوردن کافی باشه‼️

  12. سلام علیکم استاد ارجمندم خشته نباشید وتشکر ویژه ازشما..اینجانب هم خودم وهم خانمم پایبند به طب سنتی اسلامی هستیم والان دوتامون دانشجوهستیم وخانمم باردارن الان ماه 8ام اند خوشبختانه با راهنمایی شما قرص اهن واسید فولیک اصلن مصرف نکردیم فقط با راهنمایی های شما جلو رفتیم جالب است که بدانید ماه هفتم ما ازمایش وسونو دادیم که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی اهن تنظیم،وزن تنظیم ،فشار تنظیم …خلاصه همه چی خیلی خوبه…من خودم دانشجوی ارشد شیمی الی هستم علاقمند به تحقیق در مورد گیاهان دارویی هستم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا