مستند شریان – قسمت هفتم (بخش پایانی)

مستند ۷ قسمتی شریان، اولین کار بلند تلویزیونی دربارهٔ وضعیت نظام سلامت، تغذیه و جایگاه طب اسلامی ایرانی است که از شبکه افق صدا و سیما پخش شده است.

طب اسلامی ایرانی در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده و از دانش های مختلف زمانه بهره ها برده است در عین حال همواره به عنوان یک مکتب مستقل به حیات خود ادامه داده و موجب درمان و حتی پیشگیری از بروز بسیاری بیماری ها در بین اجداد ما شده است. طی دهه های اخیر و با رواج سبک زندگی غربی که بسیاری از اصول بهداشتی و سلامتی روح و جسم در آن مد نظر قرار نگرفته، بیماری های گوناگونی هم گریبان بشریت را گرفته که بسیاری از کارشناسان، حل این مشکل را تنها در گرو بازگشت به شیوه های صحیح زندگی و همچنین پژوهش در باب طب سنتی ایرانی و اسلامی می دانند. مجموعه «شریان» به طب سنتی ایرانیان در اعصار و قرون مختلف می پردازد و در این بین با پزشکان و کارشناسان خبره و برخی مسئولان وزارت بهداشت و درمان گفت وگوهایی ترتیب داده است. امروزه جهان دستخوش تغییرات بسیاری شده و پیشرفت علم دستاوردهای عظیمی برای انسان به ارمغان آورد است؛ حوزه هایی مانند صنعت و بهداشت و درمان؛ در بسیاری کشورهای جهان نگاه به سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و سیاست گذاری ها در راستای بهره مندی از علم برای ساخت وسایل مجهزتر پزشکی صورت می گیرند ولی آیا با همه این تلاش ها، جهان امروز سالم تر از جهان چند قرن پیش است؟ این مجموعه می کوشد به این سوالات پاسخ دهد و همچنین نگاهی به طب اسلامی ایرانی در قرون مختلف داشته باشد.

قسمت هفتم:
مستند شریان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا