“پروژه نفوذ” در کودکان ایرانی با بودجه دولت- کتاب جمع‌شده “مونسانتو” در آمریکا، در ایران تجدید چاپ شد +‌ اسناد

تراریخته

اخیراً کتابی با سوءاستفاده از بودجه دولتی منتشر شده ودر سطح گسترده در آموزش و پرورش شهرستانها توزیع شده است. این کتاب که توسط دانش‌آموخته راکفلر تهیه شده، ترجمه موبه‌موی کتابی از «مونسانتو» است که به‌دلیل محتوای انحرافی در آمریکا جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش کتابی با عنوان «بیوتکنولوژی به‌زبان ساده» منتشر شد. این کتاب ترجمه کلمه به کلمه کتابی انحرافی از سوی صهیونیستهای مونسانتو است که حتی در آمریکا به‌دلیل اعتراضات گسترده جمع‌آوری شد؛ حال آن‌که در داخل ایران توسط یکی از افراد برجسته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، با استفاده از بودجه دولتی ترجمه و نشر یافت. در آمریکا، مراکز بسیار زیادی از این کتاب به‌عنوان«شستشوی مغزی کودکان آمریکا توسط شرکت مونسانتو» نام برده‌اند؛ این در حالی است که ترجمه کلمه به کلمه این کتاب در جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست‌فناوری این معاونت، حمایت مالی شده بلکه توسط این مراکز دولتی در آموزش و پرورش در تمامی استانها به‌صورت مجانی توزیع شده و در در دسترس دانش‌آموزان کشور قرار گرفته است. تصاویر مقابله این دو کتاب را ببینید.

بررسی روابط فرامرزی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران (IRBIC) و همچنین ارتباط مسئولان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی (ABRIL) با راکفلر مجالی دیگر می‌طلبد، اما اجمالاً تهیه کننده این کتاب خاص «بهزاد قره‌یاضی» است که ارتباطات او با راکفلر پیش از این توسط خبرگزاری تسنیم رسانه‌ای شد. (برای مثال اینجا را ببینید) با توجه به این ترجمه و فعالیت گسترده برای چاپ این کتاب ــ با بودجه دولتی ــ و رسیدن این کتاب به دست تک‌تک استانها، به نظر می‌رسد این جریان ارتباط نزدیکی با شرکت مونسانتو نیز داشته باشد. با این شرایط، اصرار محمدباقر نوبخت برای حفظ این فرد در گلوگاه بودجه پژوهشی کشور سؤال برانگیز است. وی تخصیص تمام بودجه پژوهشی کشور را به‌عهده دارد. همچنین حضور وی در کمیته صدور مجوز تراریخته‌ها در وزارت جهاد کشاورزی ــ با حکم شخص وزیر جهاد کشاورزی ــ نیز جای تأمل است.

تصویر حکم قره‌یاضی؛ او با حکم نوبخت مسئول تدوین و تخصیص کل اعتبارات پژوهشی کشور است

حضور سؤال برانگیز دانش‌آموخته راکفلر در کمیته صدور مجوز تراریخته با حکم وزیر جهاد کشاورزی

 

monsanto-book-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا