روایت مقام ارشد امنیتی آمریکا؛ “وزیر دولت ایران برای من ایستاده کف زد”

کنت ام. کوئین که سابقه عضویت در شورای امنیت ملی آمریکا را در پرونده‌اش دارد، طی سفری به ایران آمد و چنان توسط وزیر کشاورزی ایران مورد تقدیر قرار گفت که از این میزبانی شگفت‌زده شد. او گفت: وزیر کشاورزی ایران برای من «ایستاده کف می‌زد».

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رازگشایی از نفوذ گسترده جریان صهیونیزم جهانی در کشاورزی و تأمین غذای ملتها، از جمله ایران، در گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» و ذیل پرونده «مزرعه پدری» در خبرگزاری تسنیم پی گرفته شد. در این پرونده  ــ با استناد به منابع بنیادهای صهیونیستی ــ مشخص شد سرمایه‌گذاری و کار روشمند بر دانش کشاورزی و غذا، حداقل از ابتدای سده بیستم میلادی در دستور کار این بنیادهای چندملیتی قرار گرفته است.

این گزارش تا معرفی بنیاد راکفلر، بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بنیاد جایزه جهانی غذا، خزانه بذر سوالبارد، شبکه اختاپوسی دانشی CGIAR، و افراد محوری چون نورمن بورلاگ و همچنین کنفرانس سالانه «بیلدربرگ» پیش رفت. همچنین بخشهایی از نقش و تأثیرات «ایری» ــ مؤسسه پیشتاز و متقدم راکفلر در زمینه ژنتیک گیاهی ــ در کشاورزی و غذای ایران بررسی شد. {صفحه پرونده «مزرعه پدری» را {اینجا} و صفحه گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» را {اینجا} ببینید}

از این پس و در شماره‌های آتی، جریان نفوذ این شبکه خطرناک در ایران بررسی خواهد شد؛ شبکه‌ای که از سال 1360، با تحت تأثیر قرار دادن «غذا»ی مردم ایران، درصدد است سلامت مردم و همچنین محیط‌ زیست ایران را به نابودی بکشد.

* کنت کوئین و بنیاد جایزه جهانی غذا

در شماره‌های قبلی این گزارش {اینجا} بررسی مفصلی درخصوص «بنیاد جایزه جهانی غذا» صورت گرفت. دیدیم که پی‌ریزی این بنیاد در سال 1986 توسط بنیاد راکفلر انجام شد و هم‌اکنون نیز بنیاد راکفلر خود را متعهد به پشتیبانی از این بنیاد می‌داند. دامنه نفوذ بنیاد جایزه جهانی غذا تا آنجاست که دو رئیس جمهور گذشته آمریکا مشاوران ارشد آن هستند و برای اعطای جوایز سالانه آن از شخصیتهایی همچون «کوفی عنان» و «بان‌کی‌مون» دعوت شده است. در یک پدیده نادر گروه پشتیبانان و حامیان مالی این بنیاد، کلکسیونی از صهیونیستهای مؤثر و شناخته شده مانند مونسانتو و راکفلر و همچنین ساختارهای حاکمیتی ایالات متحده مانند وزارت کشاورزی و فرمانداری ایالتی آیووا هستند. کنت کوئین، پس از 32 سال خدمت در سطوح بالای وزارت خارجه آمریکا، از روز اول هزاره سوم در سال 2000 میلادی، مسئولیت این بنیاد را به‌عهده گرفت.

بخشی از معرفی اولیه کنت کوئین در سایت بنیاد جایزه جهانی غذا

* کنت کوئین، مأمور ارشد امنیتی آمریکا

درباره کنت کوئین مفصلاً خواهیم نوشت. اما اجمالاً ذکر یک نکته درباره او بسیار مهم است. با یک جستجوی مختصر درباره او مشخص می‌شود وی سالها عضو شورای امنیت ملی آمریکا و همچنین شورای راهبردی سیاست خارجی آمریکا بوده است. او بی‌تردید یکی از بلندپایه‌ترین مأموران امنیتی ایالات متحده به شمار می‌رود.

کنت کوئین؛ به‌عنوان عضو شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید

* کنت کوئین زیر پرچم ایران

کوئین در سال 1393 توسط مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به ایران دعوت شد و مورد تقدیر شایان توجهی قرار گرفت. درباره جزء به جزء سفر او به ایران و تبعاتش برای کشاورزی ایران، و همچنین عوامل این نفوذ آشکار به‌تفصیل خواهیم نوشت. اما درباره سفر او یک نکته مهم وجود داشت که در گزارشهای سفرش به ایران برجسته است.

بنیاد جایزه جهانی غذا در جملاتی درخصوص تقدیر حجتی از او می‌نویسد:

«کوئین فهرست‌وار در سخنان خود فرصتهای همکاری با آمریکا در حوزه بیوتکنولوژی را تشریح کرد و مورد «تشویق بی‌سابقه و ایستاده حضار» قرار گرفت. حاضرانی که بین آنها وزیر کشاورزی ایران هم حضور داشت».

kenneth m. quinn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا