مجلس باید با تصویب قوانین در عرصه طب اسلامی – ایرانی پیشتاز باشد

عضو فراکسیون حمایت از طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
مجلس باید با تصویب قوانین در عرصه طب اسلامی – ایرانی پیشتاز باشد

سید جواد حسینی کیا عضو فراکسیون حمایت از طب اسلامی – ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مهمترین بخش های زندگی بشر اعم از خوراک و درمان و چگونگی سبک زندگی مطلوب که سلامت جسم و روح انسان را تامین می‌کند؛ از روایت‌های دینی معصوم علیهم السلام به ما رسیده است. این روایت ها که در قرن‌های پیش مهمترین منابع دارویی و درمان به شمار می‌رفتند و همگی با استفاده از طبیعیات و آنچه خداوند در طبیعت به بشر ارزانی کرده است در حوزه پیشگیری و درمان بسیار کارآمد بودند و اصلی‌ترین بخش درمان مردم در قرن‌ها استفاده از داروهای گیاهی بدون عارضه بود.

وی دراین باره افزود: مافیای دارویی در دهه‌های گذشته و با ترویج و افزایش طب شیمیایی مانع مهمی در برابر توسعه روزافزون طب اسلامی – ایرانی شد؛ قطعاً با پیشرفت علم اگر به طب اسلامی –ایرانی بها داده می‌شد شاهد رونق این موضوع و به تبع آن پیشگیری از بسیاری امراض و درمان بسیاری از بیماری‌ها بدون کمترین تبعات برای بیمار بودیم.

ماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش بیماری‌های روحی و روانی و فشارهای مضاعفی که بشریت در زندگی روزمره تجربه می‌کند ما را باید به این مهم وامی‌دارد که نیازمند اجماع نظر و توجه هرچه بیشتر در امر اطلاع‌رسانی، ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی – ایرانی و توجه به درمان‌های سنتی هستیم. لذا انتظار می‌رود دولت در کنار مجلس شورای اسلامی عاملان اصلی بسترسازی‌های لازم در تامین سلامت جامعه به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان هر نظامی باشند؛ چراکه حفظ سلامت مردم به معنای افزایش بهره‌وری انسانی و عدم تحمیل هزینه‌های سرسام آور درمانی به نظام است.

حسینی کیا در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در کنار ظرفیت‌سازی برای ترویج و گسترش طب اسلامی – ایرانی باید مانع ورود و حضور سودجویان در این عرصه شویم. ارائه آموزش‌های لازم توسط حکمای امر و شناخته شدگان این حوزه در کنار ارائه خدمات پژوهشی شناخت داروهای گیاهی و نحوه استفاده و نوع تاثیرات آنها در امراض مختلف نیز موضوعی است که می‌تواند یکی از راهکارهای گسترش هرچه بیشتر طب اسلامی – ایرانی باشد. از این رو مجلس شورای اسلامی با پر کردن خلاء‌های قانونی و تصویب قوانین مورد نیاز باید در عرصه طب اسلامی – ایرانی پیشتاز و علمدار باشد چراکه تامین سلامت مردم در دین مبین اسلام بسیار ضروری و حیاتی است.

 

کدمطلب:DA98063102


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا